1

Onderwerp: kapselbeslag

Even weer een beginnersvraag aan alle überbaksters hier;

Moet ik de over voorverwarmen als ik mijn kapsel ga bakken?
Staat nl. niet op het etiket van de mix uit de webshop. Maar als je de mix helemaal zelf volgens recept gaat maken, staat er dat de oven voorverwarmd moet worden.

Ik ga de mix van de webshop gebruiken trouwens.

Ik vind het zo spannend om mijn eerste taartje te gaan fabriceren... Ben zo benieuwd!!!

Alvast bedankt voor de antwoorden, groetjes Loes

2 Laatst bewerkt door annette (14-02-2007 14:16)

Re: kapselbeslag

Ja, dat kan je beter wel doen. Ik verwarm de oven altijd voor op 100 graden. Ik zet altijd als eerste mijn oven aan en tegen de tijd dat ik klaar ben met mixen is mijn oven voorverwarmd :) . Als ik de taart er in zet zet ik hem gelijk op 140 graden , daarna 160 en daarna op 180 graden. Ik deel de totale baktijd dus in drie

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

3

Ik gebruik altijd de mixen van soezie, en daar doe ik de oven bij voorverwarmen. En ze komen er dan er prima uit.
Alleen in het begin moet je je oven goed leren kennen. Sommige die voeren de temp op om de tien minuten. Ik zet het beslag in de oven op 180 graden en dan is na ongeveer een half uurtje klaar. Maar dat is een kwestie van doen en proberen.

Succes.

4

Bedankt voor de snelle reacties! Mijn kind naar de creche en ik aan de bak. Joepie!