1

Onderwerp: lettertappits welke ?

ik werk nu nog met uitsteekletters maar die zijn zo grof.
Ik wil nu letter tappits gaan aanschaffen. Welke gebruiken jullie het meeste, de hoofd of kleine letters en schuin gedrukt of niet schuin gedrukt.
En ik hoor iedereen bijna schelden door de boxen van mijn computer heen met de tappits  hihihihi dus als iemand mij de goude tip kan geven hoe ik ze er het makkelijkste uit kan krijgen dan hoor ik dat ook graag.

Groetjes Mirjam

2

Re: lettertappits welke ?

hoi mirjam, ik heb de hoofdtappits die niet schuin gedrukt zijn. Ik denk dat het eraan ligt wat jij zelf mooier vind. Ik meng eerst de fondant/marsepein met tragantgom (tylose kan geloof ik ook) en dan heeeeeeeeeeeeeeeeel dun uitrollen. Na het snijden in reepjes laat ik het nog even liggen en dan pas druk ik de letters uit. Hoop dat 't een beetje duidelijk is. Succes!

3

Ik vind persoonlijk de hoofdletters net iets prettiger (want minder priegelig) uit de tappits te krijgen. Ik had eerst alleen de kleine letters, maar wanneer je een naam maakt dan staat dat toch wel raar zonder hoofdletter, dan kun je beter alleen de hoofdletters hebben....
Wil je lange teksten gaan maken dan zou ik ze toch maar allebei nemen!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4 Laatst bewerkt door catherine (12-02-2007 19:44)

ik vind de hoofdletters niet schuin het mooist. en zoals debbie het hier vertelt doe ik het ook. alleen eens flink mee slaan, zoals inge voordoet, dat doe ik niet meer, 't lukt toch niet dus haal ik ze er voorzichtig uit.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

5

Hoi Mirjam, ik heb eigenlijk de hoofdletters, en kleine letters recht en de schuine tappits. Maar de hoofdletters recht gebruik ik eigenlijk het meeste. En echt ik vind ze dus perfect werken. Ik maak een dun uitgerold strookje (eigenlijk wel altijd van fondant) en die laat ik minstens een uurtje indrogen. Dan je tappits er in drukken en even goed heen en weer schuiven waardoor de rafeltjes er af gaan. Daarna krijg je ze echt met een heel klein tikje uit je tappit. (tenminste bij mij wel :/)

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

6

Bedankt voor jullie reaktie. Ik denk dat ik dan maar voor de hooflettertappits gaat. Zit alleen nog even te twijelen of ik de rechte of de schuine zal nemen.

Groetjes Mirjam