1

Onderwerp: hoe krijg ik twee kleuren marsepein aan elkaar

Ik ben van plan om een taart te maken met een voorbeeld van tom en jerry erop. Ik wil de taart bedekken met marsepein en tom snijden uit marsepein en dit erop leggen. Omdat dit de eerst keer is heb ik geen flauw idee of dit kan. Tom bestaat ook uit twee kleuren en die wil ik dan appart uitsnijden. Maar hoe krijg ik deze dan tegen elkaar zodat het een mooi geheel wordt. Of lukt het op deze manier helemaal niet?

Kunnen jullie mij een eindje op weg helpen?

Groetjes Monika

2

Re: hoe krijg ik twee kleuren marsepein aan elkaar

wat jij wil doen heet puzzelen, en het is perfect mogelijk. je moet alle verschillende onderdelen van tom uitknippen en dan op een stukje marsepein leggen, errond gaan met een mesje en zo alle stukken van tom tegen elkaar leggen. als je niet tevreden bent met het resultaat (puzzelen is niet altijd even gemakkelijk) kan je hier een foto laten zien en kunnen anderen vertellen wat er nu verkeerd is.
voor de oogjes (het moeilijkst) moet je een gaatje duwen in zijn hoofd om de oogjes er in te leggen, anders liggen ze bovenop zijn gezicht en dat is minder mooi.

veel succes!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3

zijn er geen stap voor stap foto's ?

4

Ik hoop nog steeds dat iemand die een keer wil maken :P Dan zet ik het (bijna) gelijk op de site :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

hihi, ben ook wel benieuwd!! :)

6

Marianne schreef:

Ik hoop nog steeds dat iemand die een keer wil maken :P Dan zet ik het (bijna) gelijk op de site :Y

Hey Marianne,

Even tussen door, is het handig als je een lijstje zou maken van wat voor foto instructies je hoe dan ook zou willen? Als we dat zien dan weet ik zeker dat er wel iemand denkt, oh dat ga ik binnenkort doen, dus maak ik meteen fotoos... Anders zit je zo in je taart dat je er niet meer aan denkt.

7

Ja, dat klinkt best wel goed... maar ik had ook al naar veelgestelde vragen gevraagd (met antwoorden) en dat loopt ook niet zo hard :nooo
Eigenlijk hou ik me voor alles aanbevolen :+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Marianne schreef:

Ja, dat klinkt best wel goed... maar ik had ook al naar veelgestelde vragen gevraagd (met antwoorden) en dat loopt ook niet zo hard :nooo
Eigenlijk hou ik me voor alles aanbevolen :+

Hahahahahaha, ik denk dat je met een avondje copy en paste wel een heel eind moet komen, om de antwoorden te krijgen toch? :+

Ik denk niet dat ik goed genoeg ben om een foto instructie te maken maar als er iets is wat ik zou kunnen dan hoor ik het wel. Misschien is dit iets voor de mensen die al workshops geven???

9 Laatst bewerkt door riteke (02-02-2007 22:09)

annette schreef:

Ik gebruik in inderdaad dat plastic hoesje. Je maakt dus eerst 2 kopietjes (of meer is ook wel handig ivm knippen, hangt een beetje van het plaatje af).  kopietje stop je in het plastic mapje en die andere verknip je dus op kleur. Dan leg je de stukjes papier op de marsepein en snij je het uit. Dan leg je je uitgesneden stukje op je plastic mapje op de goede plek en werk je het nog een beetje bij zodat ie precies de vorm heeft van het kopietje in het mapje (snap je het nog...?) Zo maak je alle onderdelen en samen vormen ze het plaatje :) Met een kwastje met een klein beetje water kan je de onderdelen aan elkaar vast plakken. Het mooiste effect krijg je als je let op wat er onder of bovenop ligt, dus bv een schouder die uitsteekt, maak die dan wat boller, of bv het ene been bovenop het andere been. Dan moet je het onderste been iets meer door uitsnijden op je marsepein zodat je het bovenste been er echt een stukje overheen legt. Snappie??
Als je de taart bekleed heb dan vouw je de bovenkant (of onderkant) van je plastic mapje naar beneden om, zodat je een stukje los hebt. Die leg je op de goede plek op de taart en zo trek je het mapje er voorzichtig onder vandaan. Soms valt het evengoed nog een beetje uit elkaar maar dan kan je dat op je taart nog wel weer inelkaar puzzelen.
Je hoeft voor zoiets geen tragantgom te gebruiken hoor, alleen als iets hard/stevig moet worden

Dit antwoord kreeg ik ooit eens van Annette via dit forum daar heb je vast iets aan. (ik wel in ieder geval :-)
Je kunt natuurlijk ook de zoekmachine gebruiken ik denk dat je op het woord puzzelen al je antwoorden vindt (behalve foto's natuurlijk)
Ik heb zelf de DVD gekocht van het wintertaarten evenement hier wordt ook duidelijk uitgelegd hoe je moet puzzelen.
SUCCES!

Groetjes Riteke en Martijn
www.delikatessen.mijnalbums.nl

10

Hallo allemaal,

Hier heb ik echt wat aan. Ik ga het volgende week proberen want mijn zoontje is 14 februari jarig. Dan maak ik wel even een foto en die zet ik om de site. Als de taart natuurlijk een beetje lukt. Kunnen jullie de taart even beoordelen. Stap voor stap foto's zal niet lukken, ik moet eerst maar eens proberen of ik tom en jerry op de taart krijg. Maar ik ga mijn best doen.

11

Hallo

Ik ben een beginner en heb al een heleboel gehad aan jullie tips, maar nu heb ik nog een vraagje: ik wil 2 taarten tegelijk maken en er plaatjes op puzzelen, kan ik dan wegens tijdgebrek de plaatjes al een paar dagen van te voren maken en bewaren? Mijn zoontje wil een taart met Muis erop en mijn dochtertje is weg van Bumba! We vieren hun verjaardag tegelijk!

Groetjes Kim

groetjes Kim http://www.mijnalbum.nl/Album-VWDN4MEV
Begin elke dag met een stralende lach!

12

Ja hoor dat kan en dan gewoon de puzzelplaatjes onder folie bewaren.

13

Hoi Kim,

Dat kan zeker. Goed inpakken in huishoudfolie en in een doos luchtdicht wegzetten zodat er niets mee kan gebeuren. Daarna van de plastic mapjes en op de cake overbrengen.

Succes

14

Hoi Nathalie,

Ik zie dat je in Elsloo woont. Heb jij zin of weet je iemand in de buurt die samen met mij een marsepeintaart wilt bakken.
Ik kan nog wel wat tips gebruiken. Heb pas 1 taart gebakken. In april wordt mijn zoon 1 jaar en wil ik een geslaagde Dikkie Dik taart maken.

Groetjes Miriam

Ik woon zelf in de buurt van Jabeek.