Onderwerp: Noorwegen
Hallo,
Ik wil mij via deze weg even voorstellen. Ik ben Jolanda en in april a.s. ga ik met mijn man en gezin emigreren naar Noorwegen. Daar nemen wij een buurtsuper over in een dorpje 85 km. van Bergen.
Ik ben al een aantal jaren als hobby bezig met het maken van taarten. Dit heb ik geleerd van Carin Pirovano. Zij is de moeder van een vriendinnetje van mijn dochter.
Ik volg nog steeds workshops bij haar die zij het hele jaar door geeft. Ook zijn we samen met nog een aantal moeders actief op de school van onze kinderen. Zo hebben we al een aantal jaren chocoladeletters versierd rond sinterklaas en met de vrije werkmiddagen doen we kleine projecten met taartjes bekleden, modeleren en spuiten.
Mijn plan is om naast de buurtsuper mijn eigen taartenshop te gaan openen. Naast de winkel hebben we nog een ruimte over. De noren zijn gek op zoete dingen. Ze bakken ook zelf heel erg veel. Nu weet ik via iemand die al in Noorwegen woont dat het merk Wilton daar te verkrijgen is via thuisparty's van het bedrijf Cacas. Dan verkopen ze voornamelijk de bakvormen en een setje om de taart te versieren.( Een spuitzak met mondje om te spuiten.) De taarten die ik tot nu toe bij de bakkers heb zien liggen waren bekleed met marsepein en 1 of 2 roosjes en tekst erop. Niet echt spectaculair dus.
We zijn nu druk bezig met de verkoop van ons huis en het inpakken van de spullen. Want nog 2 maanden en dan komt de container voor de deur en gaan alle spullen erin en kunnen wij ook vertrekken.
Druk, spannend maar we hebben er onwijs veel zin in.
Groetjes van Jolanda.
Mijn foto's kun je zien op www.mijnalbum.nl/Album=WZ4SGBSA