Onderwerp: Hoe lang houdbaar
Hoe lang van te voren kan je eigenlijk alle onderdelen van de taart maken ? Kan ik met de marsepein alvast figuren maken voor er op of met dat als de taart echt klaar is. En de taart zelf ?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Hoe lang houdbaar
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoe lang van te voren kan je eigenlijk alle onderdelen van de taart maken ? Kan ik met de marsepein alvast figuren maken voor er op of met dat als de taart echt klaar is. En de taart zelf ?
Hoi,
Je kan marsepeinen figuren al van te voren maken !!!!! Dit doe ik dan als ik erg druk heb !!!! Ik bewaar ze gewoon in tuppeware of andere afgesloten trommel op een donkere plek bv de broodtrommel. Ik verpakt ze nog wel met plastic folie in !!!!
En de marsepein waar ik de taart mee bedekt kleur ik altijd week van te voren en verpak het in plastic folie en bewaar het in donkere trommel.
Je moet wel zorgen dat je werkblad goed schoon is want als er andere bacterieen bijkomen dan kan het bederven.
Succes ermee.
Groetjes
Manika
Het hoeft dus niet in de koelkast ? en de taart zelf kan je die een dag van te voren maken ? En moet die dan in de koelkast ?
Het hoeft dus niet in de koelkast ? en de taart zelf kan je die een dag van te voren maken ? En moet die dan in de koelkast ?
Nee hoor...niet in de koelkast doen !
En de taart zelf maak ik meestal een paar dagen vooruit en die vries ik dan in (gewoon in huishoudfolie en een vuilnisemmerzak) als ik 's middags de taart dan ga afmaken dan haal ik 'm er 's morgens uit (ook niet in de koelkast) of als ik 's morgens er meteen mee wil beginnen de dag ervoor.
Invriezen doet niks aan de smaak en versheid van de taart af.
Ik doe mijn taart nooit in de koelkast vanwege de vocht. Ik zet hem altijd op koele plek zoals de garage of bij mij op zolder waar de verwarming nooit op staat.
Je kan hem makkelijk een dag van te voren maken qqqqqq
Groetjes,
Manika
Dat is fijn want het is natuurlijk best veel werk vandaar. Ik kijk er naar uit maar zie er ook tegenop
Hoe lang kan je dat icing bewaren ? En de taart bodem kan e dus al eerder maken maar moet dan ingevroren worden en de creme enzo kan waarschijnlijk max een dag van te voren ?
Hoe lang kan je een kapsel bewaren dan, in de koelkast of op een koele plaats?
Ik moet voor volgende week zondag een taart maken, maar wilde graag (veel) eerder beginnen...
hoi minke,
ik maak het kapsel altijd eerder en doe deze gesneden en al in de vriezer.
Tussen de lagen van het kapsel doe ik folie (vershoud) en als ik hem dan uit de vriezer haal is hij in 10 min. ontdooit, ik haal de lagen van elkaar af en dan zijn ze zo ontdooit, in die tussen tijd rol ik het marsepein uit en zet de vulling klaar. Ook heb ik altijd een extra kapsel in de vriezer dan kan je altijd een snel taartje maken als je dat zou willen.
succes
monica
wat handig dus met kapsel boedl je de bischuit deeg zeg maar ?
Ja, het kapsel is de taart zelf, de cake dus.
Bedankt Monica voor je reactie, maar ik bedoel eigenlijk gewoon zo in de koelkast?
Weet je dat?
We hebben niet zoveel ruimte in de diepvries...
Wel slim trouwens, hoe jij het aanpakt!!
Misschien toch eens kijken of de koelkast in de schuur het nog doet...
Die valt af en toe uit. Lekker handig als je net wat vlees ingevroren hebt....
Ja, het kapsel is de taart zelf, de cake dus.
Bedankt Monica voor je reactie, maar ik bedoel eigenlijk gewoon zo in de koelkast?
Weet je dat?We hebben niet zoveel ruimte in de diepvries...
Wel slim trouwens, hoe jij het aanpakt!!
Misschien toch eens kijken of de koelkast in de schuur het nog doet...
Die valt af en toe uit. Lekker handig als je net wat vlees ingevroren hebt....
dan op een koele plek maar dat kan natuurlijk geen weken dan
wellicht kun je aan een klein diepvriezertje komen op een 2e hands site?
monica
Dat is wel een goeie van dat vriezertje!
Nee, natuurlijk geen weken, maar 1 week wel?? Of zou dat dan niet meer lekker zijn?
Het gaat ook nog eens om een flinke taart van 25 x 25... Toch maar pas donderdag bakken voor zondags?
Dat is wel een goeie van dat vriezertje!
Nee, natuurlijk geen weken, maar 1 week wel?? Of zou dat dan niet meer lekker zijn?
Het gaat ook nog eens om een flinke taart van 25 x 25... Toch maar pas donderdag bakken voor zondags?
als je de tijd hebt dan donderdag bakken, heb je geen tijd dan zou ik het niet eerder dan dinsdag doen ivm uitdrogen.
succes
monica
Hmmm, dinsdag red ik wel.
Misschien voor de zekerheid toch maar van tevoren onze vriezer leeg eten...
Ik heb hem nu gisterenavond gemaakt het kapsel voor zondag en vandaag ga ik hem helemaal afmaken zodat hij morgen opgegeten kan worden
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Hoe lang houdbaar