Onderwerp: het is mij een raadsel, wie helpt? SPOED
Ik ben dus bezig met een stapeltaart voor mijn dochters verjaardag morgen. Tot daarnet ging alles goed. De onderste en middelste taarten zijn prachtig gebbakken, maar de kleinste die bevenop moet is een ramp geworden.
Ik heb alledrie de taarten met dezelfde biscuitmix gemaakt. dit heb ik in 2 delen gedaan( 3 paste niet in de mengkom). De onderste taart (de grootste dus van 28cm rond) heb ik van 1 deel gemaakt en de middelste en bovenste komen uit het andere deel (maat: 24 rond en 18 rond)
Ik heb lang genoeg gemixt, temperatuur is hetzelfde bij alle taarten maar de kleinste voor de bovenkant stroomde over, bleef borrelen en toen die na een half uur uit de ovenkwam was hij van binnen helemaal vloeibaar geworden terwijl die andere 2 taarten perfect uit de oven kwamen (grootste 40 min. en middelste 35 min. gebakken bij 175 gr.)
Wat is er mis gegaan? ik moet nu dus een nieuwe bovenkant maken maar ik wil eerst weten wat er fout is gegaan zodat het niet een 2e keer gebeurt. Kan iemand hier antwoord op geven en tips?
ALvast bedankt