Onderwerp: een taart met iets van ene auto
Ik wil graag volgende week mijn eerste taart gaan maken maar wie helpt mij aan een leuk idee met iets van een auto en wie kan me vertellen hoe ik dan te werk moet gaan ?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » een taart met iets van ene auto
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil graag volgende week mijn eerste taart gaan maken maar wie helpt mij aan een leuk idee met iets van een auto en wie kan me vertellen hoe ik dan te werk moet gaan ?
Ik zou beginnen met een eenvoudige puzzeltaart. Dus je bakt een biscuit en doet daar 2 lagen vulling tussen (zie pagina recepten of de receptenrubriek van het forum), dan bekleed je die met marsepein of fondant (net wat je lekker vindt, als het je eerste taart is moet je toch nog uitproberen wat je prettiger vindt werken ) en daar maak je een puzzel-afbeelding op.
Ergens anders is het beter uitgelegd, maar een puzzelafbeelding maak je door een (eenvoudige) afbeelding 2x uit te printen, de ene laat je heel en die steek je tussen een insteekhoesje, de andere knip je in onderdelen.
Dan rol je marsepein of fondant in de juiste kleur uit, leg je de uitgeknipte stukjes op je uitgerolde marsepein/fondant en snij je de stukjes uit. Op het insteekhoesje puzzel je de afbeelding weer in elkaar. Als het klaar is, kun je hem op je taart laten glijden en evt. je taart verder versieren.
Ik hoop dat ik het een beetje heb uitgelegd Als ik jou was zou ik dus googlen op een eenvoudig plaatje van een auto..
En hoe plak je alles dan weer aan elkaar ? Als iemand ene tip heeft van een leuk een makkelijk plaatje zie ik die graag. Ik wilde zelf ook zo graag iets combineren met 3d maar dat is misschien te hoog gegrepen.
Wat zit er overigens in die 3d dingenvan jullie of is dat full fondant of marsepein ?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » een taart met iets van ene auto