1

Onderwerp: Hoe verhoudingen voor botercreme van Crisco

Hoi,
Ik heb gisteren een pot crisco gekocht zodat ik botercreme roosjes kan spuiten, maar nu weet ik niet goed hoe de verhoudingen zijn om het te mengen.
Wie weet raad?

Groetjes Ellen http://www.merlin.mijnalbums.nl
Geen mens zo stil als eentje die van taart geniet!!!Smakelijk

2

Re: Hoe verhoudingen voor botercreme van Crisco

op de site van Saskia (dutchdecorator) staan in ieder geval recepten voor botercreme met crisco geloof ik.
wat vind jij van de smaak? ik vind dat de botercreme dan echt vet smaakt..

3

Wat ik heb gemerkt is dat hoe langer je mixt, de smaak minder vet wordt.
vraag me niet waarom

Eugenie

cateren is ook gebakjes maken :)

4

Nou, Saskia had de crisco aan mij gegeven maar de crisco welke zij zelf maakte daar zat vanille extract door, na ongeveer 10 minuten mixen plus dat extract smaakt hij veel minder vet en eigenlijk best lekker.
Maar iedereen hier gaf aan dat wanneer ze botercreme maakte van roomboter het vette smaakje inderdaad niet wegging, dus alleen of met crisco of met margarine.
Uiteindelijk denk ik dat het voor iedereen weer persoonlijk is omdat smaak natuurlijk verschilt.

Groetjes Ellen http://www.merlin.mijnalbums.nl
Geen mens zo stil als eentje die van taart geniet!!!Smakelijk

5 Laatst bewerkt door michelle (21-01-2007 20:21)

Ik doe normaal gesproken de zelfde verhouding roomboter en crisco en dan wat vanilleextract en poedersuiker na smaak. Ik hou niet van te zoete botercreme vandaar dat ik het Wiltonrecept gebruik behalve het aangegeven aantal kopjes suiker.

Ohja, en dan dus heel goed mixen, best lang ook maar ik doe het echt op smaak dus zou niet weten hoe lang precies, maar in iedergeval wel lang genoeg zodat de boter niet meer te boterig smaakt en de crisco niet te vet.

Hoi Ellen.
Hier even de werkwijze:

crisco in de kom met twee eetlepels water en een theelepel vanille extract
mixen tot mooi romig en tot al het vocht is opgenomen.
dan de suiker erbij(pond dus ong. 4 cups) en nog even op lage stand mixen.
Niet te hard anders krijg je lucht bellen.

succes!
saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

7 Laatst bewerkt door Jeanet (01-02-2007 09:03)

Hallo allemaal,

Kan ik crisco ook vervangen door iets anders? Ik heb begrepen dat je ook de blokken plantaardig frituurvet kan gebruiken maar ik kan in de winkel niet zien welk merk witte frituurvet verkoopt en het staat denk ik een beetje raar :D als ik in de winkel de verpakking open ga maken. Kan iemand mij vertellen welk merk frituurvet (of iets anders) lijkt op Crisco? Bedankt alvast!

Groetjes Jeanet

PS ik kan namelijk nergens Crisco vinden

Hoi Jaenet,

Ik zou gdat frituurvet toch niet nemem omdat je een vrij grote hoeveelheid gebruikt en het is hard vet dus wel ongezond.
in margarine zit wel water maar je kunt proberen dan helemaal geen water aan het recept toe te voegen,blijft het dan nog te slap voeg dan nog wat suiker toe.
Crisco is wel via internet te krijgen maar met verzendkosten erbij wel extreem duur dat moet je echt alleen voor hele speciale dingen gebruiken als de botercreme spierwit moet zijn. als je de roosjes toch wilt kleuren gebruik dan gewoon margarine dat wordt ook vrij wit. Echt boter zou ik niet nemen want dat blijf je hel erg proeven als je aan de margarine een beetje vanille essence toevoegd wort het best lekker !

Ik weet het niet zeker maar ik kan mij zelfs voorstellen dat je de botercrememix zo stijf kunt maken door extra suiker toe te voegen.

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

9

Hallo Saskia,

Bedankt voor je snelle reactie, ik heb even op je mooie site gekeken. Heb de recepten opgeslagen en zal het binnenkort eens uitproberen.Wat maak jij prachtige taarten, daar droom ik alleen nog maar van haha.Ik zit te wachten op mijn bestelling van de webshop  (basisdecoratieset..), ik kijk steeds naar buiten of ik de postbode zie en dan lekker er mee aan de slag. Moeilijk hoor wachten :D

Groetjes Jeanet