Onderwerp: wat een ramp taart
Ik heb nu voor de tweede keer slagroom van de Zaanse hoeve gekocht omdat ze bij albert heijn geen andere hadden. De eerste keer merkte ik al dat het moeilijk was om er slagroom van te kloppen, nu dit keer duurde het weer heel lang voor het enigzins stijf werd maar na een paar minuten zat er een laag water op. Ik merk ook dat er tijdens het kloppen heel veel bubbels op drijven. Dat heb ik dus weggegooit en bij de andere AH nieuwe AH slagroom gekocht. De banketbakkersroom/slagroom had ik al gemaakt met die Zaanse Hoeve en in de koelkast gezet, omdat het op zich best stijf was en ik geen zin had weer andere te maken heb ik die op de taart gedaan. Ik heb hem nu 1 uur buiten de koelkast gehad om hem te decoreren en die room loopt er bijna uit, nog net geen water. Wat moet ik nu, hopen dat morgen de hele boel opgestijfd is of toch de taart uitelkaar halen, alles eraf halen en opnieuw beginnen met vullen of toch een nieuwe taart bakken? Ik heb wel fotoos voor de show-off want hij is op zich wel ok. Maar het bedekken was ook een drama, had een klein pakje marsepein gekocht omdat het anders superduur was (6 Euro voor 450gr) dus moest heel zuinig doen dus het was veel te dun bekleed.