1

Onderwerp: Kan iemand een beginneling op weg helpen??

Ik ben een echte beginner en weet eigelijk heel weinig van taarten bakken en decoreren zoals jullie dat doen.
Ik zou het wel heel graag willen proberen.
Een cake bakken lukt nog wel hi hi
Maar wat voor tussenlaag zou nou lekker zijn?
En wat voor bekleding werkt nou makkelijker. Marsepein, botercreme of royl icing?
En waar kun je nou leuk mee versieren, marcepein of royl icing?
Nou ja... heel veel vragen dus.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Misschien kan ik vandaag dan nog spullen bestellen...... hi hi

alvast bedankt...

2

Re: Kan iemand een beginneling op weg helpen??

Nou , ik zou om te beginnen de zoekfunctie gebruiken...daar staat een schat aan informatie die leuk is om te lezen !!

Als eenvoudige niet te mislukken vulling gebruiken de meeste 1 laag (abricozen)jam en 1 laag botercreme (recepten staan bij de recepten hier links) Zelf gebruik ik voor de botercreme altijd de mix uit de webshop, lekker, mislukt nooit en je kunt 'm ook als plaklaagje gebruiken.

Dan als bekleding gebruikt de een (marhmellow)fondant en de ander liever marsepein. Om van beide de voordelen te hebben kun je die twee ook in elke gewenste verhouding mengen.
Marsepein is niet wit, fondant wel dus als je echt wit wil hebben kies dan voor fondant.

Als echte beginner zou ik beginnen met het versieren met Marsepein/fondant en niet met Royal Icing omdat je dan ook een spuitsetje meteen moet aanschaffen voor een leuk resultaat.

En verder heb ik maar 1 hele goede tip:  lees veel van deze rubriek en begin gewoon....zodat je al een klein beetje weet hoe of wat je leuk vind en geef je meteen op voor 1 of 2 workshops op 10 maart in Amersfoort (bere gezellig en heel leerzaam !)

Groetjes Nicole

3

Heel erg bedank, hier heb ik zeker wat aan.

goetjes nicoline (bijna naamgenoot) hi hi

4

Oja...en we willen alle baksels hier zien (ook als je er niet helemaal tevreden over bent)
En als je goedbedoeld advies en bruikbare tips wilt hebben nav je taarten dan moet je dat er even bij zetten.

Succes,
Nicole

5

Hoi

Als bekleding vou ik voor marsepein gaan, dat is veel vriendelijker dan fondant, dat vind ik ieder gevalt.
Als tussen laag is banketbakkersroom erg lekker maar ook een lekkere kwark smaak.

Oh ja voordat je je marsepein over de taart doet kan eerst creme aubeurre make n ( botercreme ) dan blijft de marsepein laag mooi op je taart plakken !!!!!

Succes met je taart.

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl