1

Onderwerp: Royal Icing Consistentie

Lieve mensen.
Voor de 1000e keer een RI vraag. Jullie zullen er onderhand wel gek van worden.
Aangezien ik nog niet de Patissier in het bezit heb en mijn handmixer ook niet veel zoden aan de dijk zet, besloot ik om mijn RI in de Magimix te maken, met het stalen mes, nou zie ik genoeg foto's in de welbekende boekjes en sites, maar ik vind dat toch moeilijk om te beoordelen. Logischerwijs verwacht ik dat er door eiwit en mixer gebruik toch iets volume inkomt. :lol:
Hoe belangrijk is het lucht aandeel in de RI?
De magimix is geen volume apparaat, dus het lijkt meer op rolfondant wat er uitkomt.. En het volume is meer dan gehalveerd.
Moet ik meer denken aan als je meringue gaat maken?
Eiwit geeft volume, suiker stevigheid... maar dan dus veeel meer suiker.
Na menging met citroensap lukt het wel om vlindervleugels te maken of koekjes te decoreren het droogt mooi op zonder barsten.
Dus dat valt nog mee maar als ik de stevige consistentie wil gebruiken voor bloemblaadjes spuiten wordt het toch lastiger
alvast bedankt. :+

Kijk ook eens op: [url=http://www.cakestudio.nl
Groetjes.... Constance  :) voor leuke 3D workshops

2

Re: Royal Icing Consistentie

Sorry heb geen ervaring met magimix. Weet wel dat je geen lucht in je RI moet hebben omdat de belletjes na het spuiten in de icing zichtbaar blijven. Het ooit ergens gelezen dat als je de kom op zijn kop houd en de icing blijft zitten waar hij zit dat de icing dan goed is. Voor ik mijn patissier had deed ik het gewoon met mijn handmixer 10 minuten mixen en klaar. Succes

3

wat heet... ondersteboven houden.. ik kan het gewoon kneden zonder dat het blijft plakken.. magimix fondant.. :y

4

:D:D
Ik gel

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

wordt dat niet heel lastig met spuiten dan? ;)

Maar is het fondant?
dat zou alles verklaren
denk ik dan toch

cateren is ook gebakjes maken :)

6

Royal icing is heel stevig spul. Je kunt het niet echt uitrollen, het is wel spuitbaar en doorroerbaar, maar echt wel heel stevig. Laat ik het zo zeggen dat als je het met de hand moet doorroeren, je na een paar minuten z

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

7

hii,

ik heb ook een magimix en ben van plan om een dezer dagen icing te maken, ik had dus ook aan mijn messen gedacht, wat dat ding om eiwit mee te kloppen is daarvoor niet stevig genoeg.  Dus misschien gewoon een beetje water of citroensap toevoegen ...

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

8

Hi Inge
Ik heb het poeder van de webshop, 10 gram met 60 ml water en 400 gr poersuiker.
Uiteraard heb ik het daarna verdund met citroensap waarmee het decoreren van koekjes prima gaat.
Maar ik vroeg me gewoon af of de structuur niet heel anders wordt door het gebruik van de messen ipv mixers.

belluna,
Ik hoor graag jouw ervaring ermee, zeker als je vergelijkingsmateriaal hebt, met hoe het hoort te zijn.