1

Onderwerp: Chocolade over taart??

Hallo dames,

Vraagje, als ik een taart wil bedekken / overgoten met chocola, moet ik dan alleen chocola smelten en dat er over heen gieten??
Of zit er ook nog wat anders in de chocola?

En nog een vraagje, ik heb kant en klare icing bij de webshop besteld.
Ik wil daar bloempjes van spuiten, en ik wil het ook op de taart spuiten.
Maar nou voelde ik dat de icing erg hard is, is dat de bedoeling of moet ik daar nog iets mee doen?, of kan ik daar iets aan doen?
En als ik bloempjes wil spuiten en die hard laten worden, moet ik dat dan op een plastic papiertje spuiten?

Heel erg bedankt alvast.
Gr Mandy

Mijn taarten zien?? Kijk dan op www.cakecompany.nl

2

Re: Chocolade over taart??

ik spuit bloemetjes merendeel gewoon op bakpapier. werkt erg goed.
Voor wat betreft de dikte van de icing, het is helemaal de vraag waarvoor je het gebruikt, voor roosjes te spuiten moet de icing echt heel stevig zijn (in pieken recht op blijven staan), als je bloemetjes spuit en randen kan het wat zachter.

Nu je eerste vraag, je kan de chocola zo over de taart gieten of er ganache van maken (diverse recepten op dit forum, even zoeken). Dit is een combi van chocola met slagroom.

Succes

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

3

Hoi

Ik maak altijd chocolade ganache van Peggy Porschen, werkt perfecht.
250 ml slagrom
250 pure chocolade ( verkade die dikke grote repen)

Chocolade in kleine stukjes breken, en slagroom in pannetje warm laten worden en zodra het kookt over de chocolade gieten en met een garde roeren, ik laat mijn chocolade ganach vaak 2 uur rusten op kamertempratuur zodat het wat dikker wordt en minder knoeiboel in de keuken wordt. Je kan ook na dat je de slagroom bij je chocolade hebt gedaan even laten afkoelen en dan erover heen doen , maar dan is het wel vloeibaar.

Wat betreft van die ice  ing kan ik je niet helpen, want heb het niet van de webshop, oh ja als ik het maak laat ik het gewoon op bakpapier drogen, vind ik makkelijker dan plastic folie.

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

4

Hoi Mandy,

Ik weet niet welke icing je hebt besteld, maar ik heb zelf een kant en klare pot, maar die wordt niet echt hard, ik bedoel die hardt niet uit. Hij is wel stevig.
Het is een potje met icing vanille smaak.

Weet niet of ik het goed heb, maar als je echt bloemetjes of vlinders wilt spuiten kun je hiervoor denk ik beter zelf icing maken. Dat is mijn ervaring tot nu ten minste!

5

Ohhh Bedankt lieke!

Ja ik heb idd de zelfde als jou.
Goed om dan te weten dat ik daar geen bloempjes van kan maken.
Heb ik straks alles opgespoten, wordt het niet hard.
Dus dat kan ik alleen gebruiken voor op de taart?

Gr Mandy

Mijn taarten zien?? Kijk dan op www.cakecompany.nl

6

Ik heb van de week ook ganache gemaakt maar datcht dat ik slagroom niet kon koken dus het was behoorlijk mislukt.

Ga het straks weer proberen