1

Onderwerp: Babietje...

Hallo allemaal,

Ik wil een kraamtaart maken voor de kraamvisite die komt.
Nou wil ik er ook graag zo'n lief klein babietje op maken, maar weet niet zo goed hoe dat moet...
Zijn er handige tips voor en weten jullie hoe ik 'm "op moet bouwen"?

Dan nog iets; die muisjes aan de zijkant van veel kraamtaarten, plak je die op de marsepein of direct op de botercreme en laat je aan de zijkant de marsepein weg?

Graag jullie tips!!

2

Re: Babietje...

hoi ik heb ze over de marsepein met behulp van icing vast gezet,kan ook met botercreme!!! Baby geen flauw idee ik eindig nog steeds met een vleeskleurige bal!!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

3 Laatst bewerkt door wietske (21-01-2007 21:33)

Hoi Minke, Bedoel je 'mijn' babietje ???? De omschrijving staat onder de topic van het geboortetaartje van Vilmar. Ik heb het even voor je gekopieerd.

Ik had nog nooit gefimo kleid hoor, en echt moeilijk is het echt niet. Ik heb het met marsepein gedaan, want dat is zo lekker soepel. Ik had inderdaad een soort voorbeeld, nl. het geboortekaartje waar het babytje op stond.

Ik heb eerst een bolletje voor het hoofdje gerold. Daarna voor het lijfje weer een bolletje gerold, alleen wel groter als het eerste bolletje en deze zelf een beetje in een peervorm geduwd. Met een aardappelschilmesje een sneetje in de achterkant gemaakt  en daar waren de billetjes  . Toen twee rolletjes gerold voor de achter beentjes, tegen de billetjes aangelegd en dubbel gevouwen en het uiteinde onder de billetjes gelegd, het ene beentje over het anders beentje. Daarna nog twee kleinere rolletjes gemaakt voor de armpjes, van

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

4

Jaaaa, die bedoel ik!!
Dank je wel!
Ik ga het straks nog eens heeeel goed lezen!!
(en daarna waarschijnlijk nog eens en nog eens en nog eens en ...;))

Het resultaat ga ik hier zeker showen. Ik hoop dat het een beetje in de buurt van die van jou komt....

5

Hoi Minke,
Nu weet ik het weer, ben jij niet een tijdje weggeweest om een kindje te krijgen? Of stel ik nu een hele domme vraag?? :o

Ik heb laatst een workshop boetseren gehad en we hebben ook een baby gemaakt. Niet die schattige van Wietske maar een andere, ook heeeeeeel schattig! Kijk maar eens in mijn album.
Ik heb bij mijn kraamtaarten geen marsepein aan de zijkant gedaan gewoon botercreme en daar de muisjes opplakken.
Ik heb laatst bedacht dat ik iets anders wil proberen. Botercreme maken met daarin al de muisjes gemengd. Dan in de spuitzak (met groot spuitmondje) en dan spuiten. Dit alleen voor een randje aan de onderkant dan he, niet voor de hele zijkant. Maar als je de zijkant wel met marsepein wil bekleden en een randje botercreme met muisjes is het misschien iets, ik stel me zo voor dat het minder rommel geeft??
Geen idee of het lukt maar ik dacht: ga ik gewoon eens proberen..... Misschien dat je het aandurft?

Succes.

Groetjes Chantal

6

Ik heb 2 geboortetaarten gemaakt met muisjes aan de zijkant, en ik heb de taarten toen
aan de zijkant ingesmeerd met witte chocoladepasta. (AH)
Ik vind dit fijn werken en erg lekker!
Zelf smeer ik mijn taarten nooit in met botercreme maar met abrikozenjam, (als plaklaag
voor de marsepein) maar dit is echt vooral mijn persoonlijke smaak.

Angelique

7

Hihi, ja, Chantal, dat was ik die even weg was om een kindje te krijgen! ;)
Ooo, ik ga snel op je site kijken!! :)

Dat met dat mengen van botercreme met muisjes vond ik wel een goeie!
Ik weet niet zo goed wat een leukst eruit ziet. Of de hele zijkant of alleen een randje onderaan.
Bij mij komen de muisjes onderhand mijn neus uit, maar ja, voor de kraamvisite is het natuurlijk wel leuk als er (flink wat) muisjes op zitten. Misschien maak ik wel 2 taartjes. Het is namelijk een flinke groep die komt woensdag (alle collega's van mijn man = schoolteam).

Angelique, dat van die witte chocoladepasta vind ik ook wel een heel goed idee!!
Ik vind de combinatie botercreme en marsepein juist erg lekker!! ;)
Heb het eerlijk gezegd nog nooit met abrikozenjam gemaakt.

Nou, jullie zien hem (of misschien toch heN) wel verschijnen bij de Show off!!

Bedankt voor jullie tips!!

8

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LGSKVCM4.jpg

Is dit iets??

9

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NIPPRQRL.jpg

Deze is duidelijker...

10

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3JZJWBQH.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Album=J8DFLWVJ Dit is het hele album.

Ik heb het idee dat er iets mist...
Ik weet niet hoe ik hem beter kan krijgen.
Iemand tips?

11 Laatst bewerkt door wietske (23-01-2007 09:59)

Je kan de elleboogjes iets meer tegen het lijfje aanleggen en de schoudertjes iets platter maken. De beentjes misschien iets dikker, vooral bij de bovenbenen. Dan maak je een staafje en die maak je aan de bovenkant een beetje plat. Dan leg je dat platte stuk tegen de zijkant van de billen en met het hele been naar voren. Dan vouw je het beentje dubbel op knie hoogte en leg het onder de billen. De billetjes liggen ook ietsje hoger dan de schoudertjes. De knietjes duw je heel voorzichtig tegen het lijfje aan zodat hij niet echt in spagaat ligt. Ennuh Minke jij hebt toch een prachtig voorbeeld ???? Gewoon even naar je jongste wondertje kijken hoe die op z'n buikje ligt te slapen :Y :)

Oh ja, miscshien nog het lijfje iets smaller maken door aan de zijkanten te drukken, wordt ie iets langer en smaller. Dan kan je met je pink nog even vanuit de billen naar de voorkant over zijn rug wrijven, dan krijg je een beetje zo deukje over z'n hele rug :D

Jeetje, hoop dat je hier een beetje uitkomt !

Maar het is al een poepie om te zien hoor !!!!

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

12

O, bedankt Wietske!!
Ik ga straks gelijk even aan de slag! (hoop dat het lukt met mijn worstvingers...:()

Chantal, had jij dat al geprobeerd met die muisjes door de botercreme?
Bij mij word het 1 grote troep...
De muisjes zijn bijna niet meer herkenbaar en het mengsel is niet door de spuitzak heen te krijgen...
Nu maar iets anders proberen... (blauwe botercreme ofzo...)

Ik ga even snel naar de Appie... Vulling halen...
De taarten zijn niet helemaal geworden wat ik er van gehoopt had... Veel te laag gebleven (niet lang genoeg gemixt denk ik...).

13

Oja, enne Wietske... dat kleine babietje hier is in 2 weken tijd 1 1/2 kilo aangekomen... Hahaha, dat is dus ook zo'n dikke baby... :D:D

14

Ze staan bij de show off!! :)

15

Ze zijn prachtig!

Dat babytje heb je knap gemaakt hoor, top!