1

Onderwerp: tylose wel of niet nodig?

Ik ben benieuwd wat de "standaard" is om Tylose te gaan gebruiken. De eerst volgende taart wordt met varkentjes, het wordt een mini taart dus met nog mini-er :s varkentjes. Misschien wil ik er een hekje om maken (zoals bij Wendy haar caviataart) Dus heb ik tylose echt nodig? Of is tylose echt alleen voor bijvoorbeeld rechtopstaande popetjes enzo. Ik merk dat ik wel erg veel spullen in huis heb, die ik nooit of heel weinig zal gebruiken, zo zonde.

2

Re: tylose wel of niet nodig?

Tsja, ik vind het wel fijn werken als het er door zit. Bij hele lage diertjes vind ik het toch vaak ook fijn, juist voor de details zoals de oren en in dit geval de krulstaart, die zonder tylose waarschijnlijk weer recht uitzakt. ;)
Enne, wat gebruik je dan bijna nooit? Mischien heb ik wel wat gebruik tips. :)

3

Wat attent Wendy, dat is nou mee denken!

Groetjes Iris

4

Absoluut, dankjewel Wendy !!! Daar heb je gelijk in, ik zag bij de testvarkentjes dan hun staartjes plat op hun billen zaten maar stond er eigenlijk niet bij stil dat het door het inzakken van het marsepein kwam. En de oortjes ook, ik dacht dat het kwam omdat ik ze in een doosje had gedaan en ze plat drukt werden.

Ik heb oa. een zak Royal Icing van de webshop gekocht, maar ik zou niet weten of ik het ooit zal gebruiken. Ik heb nu maar wat vlindertjes gespoten omdat ik het anders zo zonde vind maar (achteraf gezien)  zou ik niet weten voor wat voor taart ik het zou kunnen gebruiken. Verder heb ik die taartzaag en ik gebruik hem nooit. Ik gebruik een lineaal en mes. Heb ooit op school met een figuurzaag mijn vinger ontzettend gesneden omdat het figuurzaagje brak en ik merk toch dat ik steeds denk "straks knapt het taartzaagje, gek he?!

5

Hihi, dapper zijn en die zaag in de herkansing. Het verschil is dat hij best kan knappen, is mij al twee keer overkomen. Maar het doet geen zeer want het is bot. :)
Maar hij is zo handig dat hij echt een tweede kans verdient hoor. Zet hem even tegen je taart (in een hoek als hij vierkant is) en maak er dan eerst een sneetje in met een mes, dan hoef je geen kracht te zetten. Dan met heel veel korte bewegingen snijden, dan komt er bijna geen spanning op.

Die icing kun je natuurlijk ook gebruiken om je taart af te werken met een gespoten randje, vind je dat te hard, doe er dan wat druppels glycerine door, blijft het zachter. Je kunt er ook leuke schaapjes van maken, kijk maar eens bij mijn geboorte taarten.
En je zal zien, hoe vaker je een taart maakt hoe meer je overal wat in ziet. :)

6

Hoi Wendy,

Hahaha, ik begin altijd heel dapper met die zaag en dan voel ik mij zo ongemakkelijk dat ik toch weer het mes grijp. Misschien is het ook een kwestie van wennen, ik maak wel altijd een inkeping met een mes.

Daar heb je gelijk in hoor, ik heb absoluut geen fantasie, wat betreft het decoreren van taarten, dat komt vast wel en dan zal ik misschien wel meer de Royal Icing gebruiken.

Bedankt.