1

Onderwerp: Wil even wat meningen hebben over witte chocoladeganache

Hoi,

Ik maakt altijd van pure chocolade de ganache, maar nus is mijn zwager bijna jarig en aangezien zo dol op Witte chocolade is wil ik het van witte chocolade doen.

Normaal maak ik dan ook chocolade mouse ( bruine ) maar aangezien de buitenkant wit is wil ik dit van witte chocolade mouse maken.

Mijn vraag is : Denken jullie of dit lekker is ? Of is het juist leuk om bruine chocolade mouse te doen zodat je 2 kleuren krijgt als je de taart aan snijdt !!!!!!

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

2

Re: Wil even wat meningen hebben over witte chocoladeganache

volgens mij is witte chocolade mousse ook erg lekker!!! Als is het met aansijden misschien wel weer heel leuk als er een ander kleurtje inzit!!
Aan mij heb je eigenlijk ook niks!!! Sorry!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

3

Witte chocolademousse is echt jammie, maar ik denk dat het voor het aansnijden van de taart leuker is om met witte en bruine chocolade te werken.

4

Ik denkd at juist donkere chocolademouse een pittigere smaak aan het geheel geeft.
Witte chocolade smaakt heel romig maar heeft veel minder smaak en door er dan een donkere choc mouse in te doen krijg je meer smaak denk ik...

(maar ja smaken verschillen he ;)  )

5

kun je de mouse niet bruin kleuren met kleur stof
dan heb je het kleur verschil wel maar de smaak van wit

6

Maar raken je hersens dan niet in de war als je denkt bruine chocolademouse te eten en het smaakt naar witte :s ;)

Ik denk dat witte mousse ook wel erg lekker is :9 Misschien een laagje witte mousse en een laagje bruine botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

misschien is dat net de verrassing
met een blauwe taart zegt iedereen ook he bah tot ze hem proeven
vaak moet men er even aan wennen

8

ja kan ook chocobiscuit maken en dan witte mousse ertussen
en ik ben zeker dat het lekker is! witte choc is mijn favoriet!

9

Hoi,

Ik denk dat ik bisquit deeg maak van beetje cacao er door te doen, en dan witte chocolade mouse maken als tussen laag en daarover witte chocolade ganache.

Is weer een nieuwe uitdaging om witte chocolade mouse te maken !!!!! hihi.

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

10

Ben ook voor bruine biscuit en witte mousse! Heb witte choc mousse met kerst gemaakt en man, kinderen en ikzelf aten het bakje er bijna bij op!
Heb ook laatst witte ganache gemaakt en dat vond ik ook erg lekker... idd wel machtig, maar ja dat is chocola nu eenmaal....

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!