1

Onderwerp: Gelatinepoeder

Ik heb gekeken bij de supermarkten voor poedergelatine. Nu verkopen ze deze niet meer om bepaalde redenen. Dus nu heb ik gelatineblaadjes. Kan je dit ook gebruiken in het recept van de fondant en zo ja hoeveel??
Ik heb al op internet gekeken of ik iets erover kon vinden, maar helaas en ook hier kon ik er niets over vinden.

2

Re: Gelatinepoeder

Wat ik vind is 6 gram gelatinepoeder = 3 blaadjes. En 2 theelepels is ongeveer 6 gram... Dat heb ik tenminste bij elkaar gegoogled :S Het schijnt alleen wel dat je gelatineblaadjes in verschillende maten hebt...

Hmz..eigenlijk ben ik dus niet echt behulpzaam he :+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Hahahaha die Marianne, je probeert me tenminste te helpen. Ja ik dacht dat het gewoon te koop was in de winkel, maar nee hoor. Zucht wilde ik van de week zelf fondant eens maken, kan het niet :S

4

Hai Mirretje, zit er geen kruideniers winkeltje bij je in de buurt? Een soort erika ofzo waar ze nog vandie potten hebben staan met kruiden enzo? Ik koop het altijd bij de Moriaan. Zit in Alphen en is ook zo'n winkel. Mischien heeft de tuinen het ook wel trouwens, hebben ook van die potten met bonen enzo.

5

Dacht dat ze in Toko's nog wel gelatine poeder verkochten..........? Of misschien andere "buitenlandse" winkeltjes?

6

Het is te koop bij de Makro (in 1-kiloverpakking, ik heb nog genoeg ;) ) en natuurlijk in de webshop!!

Groeten, Eline

Het is te koop bij de Makro (in 1-kiloverpakking, ik heb nog genoeg ;) ) en natuurlijk in de webshop!!

Hoi onder welke naam wordt het verkocht? Ik heb gisteren in Leeuwarden gekeken maar kon alleen geleisuiker voor jam vinden? Bij welke artikelen staat het opgesteld?

bedankt voor de info

Ps bakkerspoedersuiker verkopen ze ook bij de makro per 5 kg

Groeten @nnette, http://taartjebakker.mijnalbums.nl/
Bakt graag van alles zolang ik het zelf mag mixen!!

8

Bij de Makro in Duiven staat de gelatinepoeder van Dr Oetker bij de andere producten van Dr Oetker bijv. chocolademousse (ook trouwens een aanrader...), in de buurt van de bloem en zo.

9

Thanks ik ken iemand die bij de Makro in Breda werkt, ga het eens aan hem vragen.

10

ik haal het ook meestal in de chinese toko of soms bij de natuurwinkel (zo'n natuursuper, de groene weg heet het geloof ik), daar hebben ze ook zakjes. Maar bij de toko is het goedkoper (ze hebben het meestal alleen bij de wat grotere toko's).

Mijn website: Presentaart

Hoi

Ik heb inmiddels een kilo bemachtigd

Ik was gisteren bij de C1000 en daar hadden ze het in zakjes van 25 gram en verpakt per 2 van CSM. Volgens mij was het alleen gelatine en niet met suiker oid. De prijs stond er niet bij want het stond ergens verkeerd tussen maar misschien hebben andere c1000en het dan ook

groeten

Groeten @nnette, http://taartjebakker.mijnalbums.nl/
Bakt graag van alles zolang ik het zelf mag mixen!!

12

Oh ik ga gelijk morgen eens effe kijken.

Bedankt