1

Onderwerp: hoeveelheid biscuitmix voor stapeltaart!!

ik wil voor mijn dochtertje die in februari 6 wordt een stapeltaart gaan maken. Dit wordt dan mijn eerste stapeltaart. Alle tips van deze forum heb ik goed in mij opgeslagen en spullen voor gekocht zoals stokjes tegen inzakken e.d.
Nu wil ik gaan werken met de biscuitdeeg van de webshop, en dan in drie springvormen maken. 1x 28 cm, 1x 22 cm en 1x 18 cm.

Ik weet het, het lijkt een grote taart, maar er komt ook heeeeel veeeel visite (grote familie hihii)

Nu heb ik tot nu toe de gebruiksaanwijzing gevolgd en ronde taarten met een doorsnede van 26 cm (springvorm) gemaakt en dit ging heel goed.

Hier komt mijn vraag dus: welke verhoudingen moet ik aanhouden voor welke springvorm? Kan iemand mij helpen?

Als de taart af is zal ik (wederom) een poging wagen hem bij de show off te zetten. (tot nu toe niet gelukt. wat blijft dat toch lastig he? gelukkig ben ik niet de enige digibeet hier op de forum hahaha)

2

Re: hoeveelheid biscuitmix voor stapeltaart!!

Hoi Danielle,

Kijk even op de site van Wietske www.felicitaartjes.nl,daar staan een hleboel verhoudingen op ook voor 4-kante taarten.

Succes met je stapeltaart en wel showen als ie klaar is he ?

Groetjes Ciska

3

Re: hoeveelheid biscuitmix voor stapeltaart!!

Ciska,

Dat is precies wat ik bedoelde. bedankt voor je tip. ook handig dat er precies bijstaat hoeveel marsepein je dan moet gebruiken. Ik heb het meteen uitgeprint en in mijn map gestopt.

En uiteraard show ik de taart als hij klaar is. de taart van vorig jaar staat nu eindelijk (na bijna een jaar dus) bij de show of met de titel: · mijn eerste baksel; een barbietaart

en ik heb de 2 taarten van daarna er nu ook gepost. Ja ik begin de smaak alweer te pakken te krijgen.