1

Onderwerp: Hellup! Nieuweling heeft vragen over Barbietaart.....

Hallo allemaal. Ons dochtertje wordt 6 feb 3 jaar en ik wil een barbietaart maken voor haar. Kheb natuurlijk wel nog wat vragen:

- hoe lang van te voren kun/moet je de versieringen maken, zoals letters, hartjes, bloemetjes e.d.? Moeten die eerst drogen?
- hoe kan ik die het beste vast maken?
- moeten ze rond gezet worden om op de rok te kunnen bevestigen?
- moet het lijfje ook perse vantevoren gemaakt worden?
- nog tips om te voorkomen dat de Barbie schuin zakt? (ik gebruik geen pinpopje)
- nog tips voor het makkelijk kleuren van marsepein?

Zoals jullie zien nogal wat vragen, maar buiten de gewone cakes en appeltaarten heb ik ook nog nooit een dergelijke taart gemaakt, vandaar.
Andere tips zijn natuurlijk ook welkom.

Ik heb trouwens wel een hoop prachtige Barbie's gezien van iedereen. Ik hoop dat de mijne  ook zo mooi wordt.

Alvast bedankt voor al jullie reacties!

Re: Hellup! Nieuweling heeft vragen over Barbietaart.....

DE versiering kun je wel al een week van te voren maken als je het onder of tussen een plastic hoesje bewaard word het niet te hard(de letters zou ik gewoon in de openlucht laten drogen want het is fijn als die wel hart zijn)
De letters hoeven niet rond te zijn ik heb in iedergeval geen last gehad met mijn platte letters.
Ik werk met mersefond en vaak hoefde ik helemaal niets te gebruiken om de letters vast te zetten maar bleven ze vanzelf al plakken maar je kunt met een vochtig kwastje de letter of bloem een heel klein beetje nat maken dan plakt het ook en anders eetbare lijm(tylose met water).
Als je een hele barbie neemt zou ik van te voren een gat in de taart uitsnijden(goed recht!)  als dat goed recht zit blijft ze wel staan ik neem zelf wel altijd cake en geen bischuit maar anderen nemen bischuit en hebben geen problemen.
Je kunt het lijfje ook later maken maar als de pop al in de taart zit kun je er niet aan alle kanten goed bij het van te voren maken is gewoon een manier om minder tijdsdruk te hebben als het echte werk gedaan moet worden.

nou ik hoop dat je hier iets aan hebt!

groet,
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!