1

Onderwerp: roosjes van marsepein of spuiten met icing wie doe wat waarom

Hi

Ik kan nog geen keus maken tussen roosjes van marsepein of spuiten van icing.

Wat vinden jullie het mooiste resultaat??

en het bekleden van de taart met fondant of marspein waar gaat jullie voorkeur naar uit??

groetjes en bak ze

Groeten @nnette, http://taartjebakker.mijnalbums.nl/
Bakt graag van alles zolang ik het zelf mag mixen!!

2

Re: roosjes van marsepein of spuiten met icing wie doe wat waarom

Hoi,

Ik heb al meerdere keren geoefend om roosjes van icing te spuiten maar krijg het niet voor elkaar. Volgens mij moet je daar flink voor oefenen! Voor mij dus marsepein.

En de taart bekleden doe ik ook met marsepein vind ik lekkerder en makkelijker werken.

Succes met je taarten!

3

Ik geef ook de voorkeur aan marsepein. Heb laatst klein beetje fondant besteld via de webshop, maar vind het wel heel anders dan marsepein hoor. Het plakt meer naar mijn idee, of doe ik iets verkeerd?

4

Ook marsepein. Voor de roosjes dan. Voor het bekleden maakt het me niet uit marsepein of fondant. Voor boetseren juist weer fondant.
Dat spuiten vind ik wel mooi hoor, maar zoo hard zo'n roos. niet te eten.
Dan nog eerder van botercreme denk ik.

Ik maak roosjes van botercreme of fondant,
het hangt af van de taart en van de tijd.
het snelst gaat het spuiten van botercreme(of icing maar dan is het niet echt eetbaar alleen de kinderen wagen zich daaraan).
de fondant roosjes vind ik het makkelijkst als ze toch een tijdje kunnen drogen tussendoor  dus bij veel tijd en de behoefte aan hele subtiele dunne roosjes fondant, anders botercreme.
en ja je moet wel even oefenen maar de meeste beginners gaan toch aan het eind van de dag met mooie rozen naar huis hoor! dat hebben ze dan toch in ongeveer een uur onder de knie.Er is dus nog hoop carla!
misschien is er iets niet helemaal goed aan de icing of aan de richting en hoek van de spuitzak die zijn bij de roos toch wel erg belangrijk.

Bekleden Altijd Marsefond!

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

6

Hoi,

Ik maak ze marsepein, met ice-ing weet ik niet of dit kan want je kan het niet buigen, ik maak altijd staande roosjes van marsepein en dit vind ik ook lekker werken.

Succes,

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

7

dutchdecorator schreef:

en ja je moet wel even oefenen maar de meeste beginners gaan toch aan het eind van de dag met mooie rozen naar huis hoor! dat hebben ze dan toch in ongeveer een uur onder de knie.Er is dus nog hoop carla!
misschien is er iets niet helemaal goed aan de icing of aan de richting en hoek van de spuitzak die zijn bij de roos toch wel erg belangrijk.

Haha dat zal gerust ja ik moet ook nog eens op cursus! Maarja net een week vakantie achter de rug waarin de auto is stukgegaan en bij thuiskomst was de wasmachine ook nog eens stuk! Dus voorlopig geen cursus voor mij denk ik =( =(

8

hallo   

was even benieuwd of jullie dan gewoon de normale botercreme gbruiken om bloemetjes te spuiten en wordt dat dan ook hard of blijft dat een beetje zacht.
de boeter creme die je ook tussen decake en de marspijn doet?

gr evelyn

Voor het spuiten vban de roos gebruik ik extra stevige botercreme volgens een Amerikaans recept
Dat ik met crisco maak.
botercreme met boter smelt vaak tijdens het spuiten een beetje in de spuitzak (en dan gaan de blaadjes hangen)en crisco blijft gewoon hetzelfde.
kijk voor het recept even op mijn site.

groet Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

10

inderdaad marsepein wordt iets echter vind ik, maar botercreme (heb ik nog nooit geprobeerd) en icing (dat dus wel) gaat veel sneller. Dus als je er veel moet maken in korte tijd is marsepein niet echt een goede optie (ik heb het eens voor een bruidstaart gedaan, 100 roosjes van marsepein maar ik denk niet dat ik dat nog een keer zou doen)

Mijn website: Presentaart