1

Onderwerp: Stapeltaart vraagjes, heb ik het goed begrepen?

Hallo allemaal

Ik heb al gekeken bij de zoekfunctie en ook op de wilton site voort het maken van een stapeltaart. Ik begin een beetje te begrijpen dat je dus stokjes van het liefst niet plastic, in je onderste taart moet doen allemaal gelijk op maat gesneden en dat die dan een klein beetje boven de taart moeten uitsteken? En dat je dan een kartonnetje, of iets dergelijks met aluminium folie en bakpapier moet bekleden en dan zo door tot je een einde hebt bereikt? En dan moet gaan versieren? Ik denk dus dat ik het snap, maar ik wou even weten of ik het goed gesnapt heb :)

Groetjes,

Josien

Groetjes,
Josien

2

Re: Stapeltaart vraagjes, heb ik het goed begrepen?

het mogen wel plastic stokjes zijn hoor. en ze mogen niet te veel boven de taart uitsteken of het lijkt of de bovenste taart zweeft. en ik gebruik een voedingskartonnetje voor onder de bovenste taart, dan hoef je er geen plastic of bakpapier rond te doen. en je moet eerst je onderste taart versieren en dan pas de stokjes erin steken en de bovenste er op zetten.
veel succes!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3 Laatst bewerkt door dutchdecorator (11-01-2007 20:23)

hoi Josien,

ze laten ze op het plaatje boven de taart uitsteken omdat dan je vingers er nog onder kunnen.
in werkelijkheid zijn de stokjes precies op maat en staan op het plaatje dus nog niet helemaal op de grond.
zo kun je de boventaart er beter opzetten als je dat hebt gedaan zakt de taart door het gewicht naar beneden en zijn de stokjes uit het gezicht verdwenen.
Als je boventaart niet te zwaar is zou je zelf plastic rietjes kunnen gebruiken.

het belangrijkste is dat je voedsel veilige spullen gebruikt(vandaar dat kartonnetjes ingepakt worden want het voedselveilige karton is nog steeds vrij moeilijk te krijgen (inge heeft het wel).

veel succes!

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

Catherine en Saskia net als de tips van Inge heb ik ook heel veel aan de tips van jullie, superbedankt en trouwens foutje dat deze berichten er 2 x opstaan, was de bedoeling dat het maar 1 berichtje was...

Ik zal zeker de foto plaatsen op de show-off...

Ik heb er zin in ( ben ook wel beetje zenuwachtig, maar goed.. )

Groetjes en jullie ook bedankt voor de tips

Josien

Groetjes,
Josien