1

Onderwerp: vlinders( wendy en evelien)

hallo allemaal,

ik wilde graag een taart maken met vlinders, nou is dit pas mijn 2e taart.
Dus heb geen idee waar ik moet beginnen. ik weet niet of ik een uitsteekvorm
moet gebruiken of gewoon met de hand met glazuur. Ook zie ik zie zo mooi op sommige taarten staan( dus niet plat). Breken jullie ze in tween en steken jullie ze dan in de taart. Ik weet het echt niet. Die van evelien en wendy(ook van anderen hoor) vindt ik zo mooi. Dus wilde ik graag van A tot op de taart weten hoe je zo n mooie vlinder maakt.

mijn 1e taart was een prinsessentaart, ik zet m binnenkort op deze site( ben niet zo handig met computers).

O ja ,wens iedereen nog een leuk en gezellig Sinterklaasfeest.

gr. hanane

groetjes hanane
O..ja kijk ook op http://olalataarten.mijnalbums.nl

2

Re: vlinders( wendy en evelien)

hoi hanane

je spuit de vleugeltjes met icing eerst los van elkaar en die laat je drogen.
dan maak je een kartonnetje (ofzo) dat in een V staat en daar leg je bak papier op dan spuit je een streep icing en daat zet je dan de vleugels heel voorzichtig in weer laten drogen en voila je hebt een vlinder. Je zet ze met icing vast op je taart!! Zo doe ik het tenminste!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

3

o Ja je leg eerst een afbeelding van vlinders in een showtas en die trek je dan over met de icing de meeste hier gebruiken de vlinders uit het boek van peggy proschen..hoe versier ik een lekker koekje!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

4

op internet staan ook hele leuke vlinders. Gewoon even googlen:)

5

en lang genoeg laten drogen. Je moet er dus niet mee beginnen de dag voor ze op de taart moeten.. ik spreek uit ervaring :-)

6

boven de verwarming drogen ze supersnel. en anders in de oven op een lage stand.
voor het geval je wat minder tijd hebt.

7

Ik wil je wel de beschrijving wel sturen hoor. Je moet me dan even een e-mail sturen zodat ik je de bijlage kan sturen. Via dit form lukt dat (nog) niet

8

hihi, je hebt mijn hulp al helemaal niet meer nodig. ;)
Nog een tip. Maak je vloeibare icing niet te dun voor het opvullen. Dan krijg je luchtbelletjes. Trek een streep door je icing in je bakje. Die moet na een tel of 10 weggetrokken zijn.
En vul het lekker dik op want het slinkt nog in en dan krijg je van die dunne brosse vleugeltjes.

Je kan ze ook op vooraad maken. Dan leg je de vleugels in een bakje gestapeld met keuken papier ertussen. Dan pas aan elkaar zetten ruim een dag voor gebruik.
Succes.

9

bedankt allemaal voor jullie tips. Ik heb nu een idee hoe het moet.
van anneke zou ik graag de sites willen weten die op het internet staan.

gr. hanane

groetjes hanane
O..ja kijk ook op http://olalataarten.mijnalbums.nl

10

Hoi Wendy,

Ik vroeg mij of jij ook workshops geeft?

Groetjes,

Miriam

wendy schreef:

hihi, je hebt mijn hulp al helemaal niet meer nodig. ;)
Nog een tip. Maak je vloeibare icing niet te dun voor het opvullen. Dan krijg je luchtbelletjes. Trek een streep door je icing in je bakje. Die moet na een tel of 10 weggetrokken zijn.
En vul het lekker dik op want het slinkt nog in en dan krijg je van die dunne brosse vleugeltjes.

Je kan ze ook op vooraad maken. Dan leg je de vleugels in een bakje gestapeld met keuken papier ertussen. Dan pas aan elkaar zetten ruim een dag voor gebruik.
Succes.

11

he hanane ik zie nu ineens je verzoek.
maar ik type in google (afbeeldingen) vlinders in.. en klaar! 100derden soorten. dan kijk ik welke goed over te trekken is. er zijn wat mij betreft best veel geschikten tussen
http://images.google.nl/images?sourceid … amp;tab=wi

12

Miriam, mail me maar even. Onder mijn profiel kun je me mailen. Ik doe dit niet via het forum, daar wil ik het niet voor gebruiken. :)

13

*Tralalalalala* O-)

*=klikbaar

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

14

Hahahaha, geweldig
Je spelregels zijn gelezen. ;)

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

15

Ook door mij. :lol:

16

Jullie vallen direct in de "goeie groep" hoor ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

17

Zeg, Marianne, dit had je zeker al klaarliggen.......Dit maak je toch niet in 10 minuten!!!!!!!!!!

Ben er trouwens erg blij mee met deze nieuwe rubriek, had mezelf beloofd dat ik dit jaar bij

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

18

Wat fantastisch Marianne! Heb ook je spel regels gelezen!!

groetjes Francisca