Onderwerp: gelatineblaadjes
Ik twijfel nog stedes over de achtergrondkleur van de taart, maar ik ga dus voor volgend weekend aan de slag voor een assepoestertaart met haar prins. Nu is het maar een half plaatje dus ik dacht eraan om voor het plaatje een raam te maken met daarop de muizen en de vogels die door het raam naar assepoester kijken.
Nu is mijn vraag (aan Marianne), die druivenkas is ook gemaakt met gelatineblaadjes en alsik het goed gezien heb iets van 3-D alleen dan door een deel uit de cake te snijden?? met hierop de blaadjes gelatine gelegd. Het idee zie ik wel zitten, zit alleen met het probleem dat het raam groter is dan 1 gelatineblaadje. Hoe maak ik dit dan aan elkaar vast?
En dan meteen nog een vraagje. Hoe krijg ik het netjes voor elkaar om een deel uit de taart te snijden om zo het binnenkijkeffect te krijgen??
Mijn examen zit er vandaag op dus ik kan aan de slag. Helaas zijn de afscheidscakejes voor het kinderdagverblijf minder geslaagd (de vlinders braken onder mijn handen en diegene die niet waren gebroken zijn in de koelkast vannacht gaan liggen , ik hoop dat de taart beter lukt. Heb nu in ieder geval tijd ervoor.