1

Onderwerp: Hoe gebruik je de smoother?

Hier ben ik dan weer. Hopelijk kunnen jullie mij weer helpen.

Ik ga dus binnenkort een taart maken. Nu heb ik na heel veel lezen het volgende besteld:

biscuitmix,
marsepein,
wit rolfondant,
cuttingweel,
letters en cijfers uitstekers,
en dus een smoother.
(kleuren heeft een vriendin al besteld)

Nu is m'n vraag, ho gebruik ik een smoother? Rol ik eerst de marsepein uit en dan nastrijken met de smoother? of werkt dat niet zo? en dan ook weer gebruiken om na te strijken op de taart?

Ohja en als ik de marsepein ga kleuren dan heb ik gelezen dat je dat moet kneden. Nu lijkt me dat de marsepein hier door warmer en kleffer kan gaan worden. Bewerken jullie de marsepein dan direct(bekleden en puzzelstukjes maken)? of laten jullie het weer eerst een beetje afkoelen?

Alvast bedankt!

Groetjes Iris

2

Re: Hoe gebruik je de smoother?

Je kunt de smoother gebruiken zoals jij het zegt, dus eerst als je het uitgerold hebt en daarna ook als het op de taart zit, maar ik gebruik hem meestal alleen als de marsepein of fondant op de taart zit. Op het moment dat ik het uitrol gebruik ik eigenlijk meer mijn handen als 'smoother'.
Op de taart is het handig om die zo glad mogelijk te krijgen, om bobbels er uit te wrijven en zo.

Marsepein kan wat klef worden door kleuren ja. Maar je kunt er dan ook weer wat poedersuiker doorkneden, dan gaat dat ook weer weg. Maar het bekleden en puzzelen duurt vaak lang genoeg om de marsepein 'af te laten koelen' hoor :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Dank je, Marianne
Ik heb zoooo veel zin om te beginnen!!!!

Groetjes Iris

4

hai,

als je bij zoeken smoother intypt krijg je alle mogelijke antwoorden hoe je je smoother kunt gebruiken.
succes en veel plezier!!!

Mijn taarten zijn te zien op:
http://www.taartenkotje.mijnalbums.nl