1

Onderwerp: deuvels voor in de cake

Het zal ongetwijfeld ergens in het forum al besproken zijn maar kunnen jullie me vertellen welke materialen jullie gebruiken hiervoor? En hoe dik, hoeveel,.... kortom alles wat belangrijk is om een stapeltaart te maken.
Dacht zelf aan aluminium staafjes met daarop een kartonnetje met alu-folie omwikkeld.

2

Re: deuvels voor in de cake

Voor mijn kleine stapeltaartje heb ik lolly stokjes uit de webshop gebruikt. Werkte prima. Ik denk als je een hele hoge taart moet maken dat ze dan niet geschikt zijn. In mijn bruidstaart zaten een heleboel pvc buisjes!

Groetjes Chantal

3 Laatst bewerkt door dutchdecorator (09-01-2007 16:59)

ER zijn speciale voedselveilige (wilton) cake deuvels te krijgen bij planet en bij maakjetaart hab ik ze geloof ii gezien ik heb ook nog wel een  reserve pak liggen die neem ik de 20ste wel even mee dan kun je ze zien en evt. overnemen.(zoek ik meteen de prijs wel even op)

gevonden 4.65 euro bij maak je taart  maar voor lagere taarten zijn die houten lollie stokjes van de webshop ook goed te gebruiken hoor.
bij maak je taart hebben ze ook karton voor tussen de taarten(wilton heeft daar ribbel karton voor dus niet dat dunne i.v.m. de stevigheid.

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

4

Ik heb inderdaad ook de lolliestokjes uit de webshop (waar ook karton voor tussen de taart te koop is hoor Saskia ;)) gebruikt en dat ging prima :)
De dikte en hoeveelheid hangt m.i. vooral van het formaat van je taart af.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik heb houten maisprikkers bij de sligro gekocht, die maak ik dan op maat.
Ze zijn lekker stevig en voedselveilig.

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

6

Ik heb gewoon een hele dunne stok bij de Gamma gekocht en die zaag ik precies op maat. Dan rol ik het stokje goed in de keukenfolie, zodat de taart niet in aanraking kan komen met het hout. Ik gebruik voor bijvoorbeeld de paddestoel, drie stokjes en een hele lange voor door de 2 taarten. De stok komt uiteraard niet uit de bovenste taart hoor ! En laatst een stapeltaart, 20x20 op een 25x25 dan gebruik ik 4 stokjes op iedere hoek en een lange tegen het verschuiven in het midden.

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

Oh sorry marianne ik dacht dat jullie karton van

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

8

Ik heb 1 keer een stapeltaart gemaakt met zelfgemaakt deuvels van hele stevige icing. Kan je evt. nog wat tragant doorheen doen. Ik had ze ongeveer een cm dik gespoten. Werd echt keihard.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.