1

Onderwerp: 16cm vorm hulp gevraagd en hoelang kan het kapsel in de vriezer max.

Ik heb met de minste hoeveelheid biscuitmix die op felicitaartjes staat de 16 cm vorm gevuld alleen had ik toch genoeg om 2 van die vormen voldoende te vullen.
Ik werk liever niet met anderhalve eieren enzo want ik zou het jammer vinden als het dan fout gaat. Wie oh wie weet de goede verhoudingen met de biscuitmix van de webshop.

Verder mocht ik nou toch met de minste hoeveelheid biscuitmix het vormpje moeten vullen (dat ik er meteen 2 moet bakken) dan wil ik 1 kapsel in de vriezer gooien, hoelang kan hij maximaal in de vriezer? Het zou gebakken worden rond 10 februari en in de vriezer moeten tot eind juni, is dat haalbaar?

Ik had een kapsel in de vriezer liggen, die wilde ik voor oud en nieuw gebruiken maar de onderkant was helemaal zacht en klef...wat heb ik fout gedaan tijdens het ontdooien?

2 Laatst bewerkt door wietske (05-01-2007 21:45)

Re: 16cm vorm hulp gevraagd en hoelang kan het kapsel in de vriezer max.

Hoi Michelle,

Je kan het beste even het aantal liters van je bakblik berekenen. Dat doe door je bakblik te vullen met water en zo kijken hoeveel liter er in gaat. Dan kijk je even bij ons schema. Je kan uiteraard ook altijd de hoeveelheden delen. Maar om het even makkelijk te maken. 1 ei staat voor ongeveer een halve liter bakblik. Snap je wat ik bedoel ??? dus een bakblik die je kan vullen met 1 liter water is dus goed voor 2 eieren en de daaraan verbonden hoeveelheid mix e.d.  Hoop dat je er zo wel een beetje uit komt !!! Succes !!!

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

3

Voor 16 cm ga ik uit van 1 ei.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Theoretisch is van februari tot juni volgens mij mogelijk, maar ik geloof dat ik het zelf niet zou doen... 'k Weet niet waarom eigenlijk, gevoelsmatig?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Bedankt voor jullie adviezen. Ik ga het zeker proberen. En Marianne, ik snap wat je bedoelt...ondanks dat ik een vrieskist heb dus het zou waarschijnlijk wel goed blijven, tis wel erg lang. Dan maar tussendoor nog een taartje :)

6

Ik gebruik voor mijn 16 cm vormpje 100 gram biscuitmix van de wepshop, 2 kleine eieren (die samen 84 gram wegen) en 9 ml water.