1

Onderwerp: hellup! konijn/haas boetseren

Ik heb net weer iets mafs verzonnen. Een vriend van ons gaat samenwonen met zijn vriendin en haar kind. Maar omdat ie zichzelf altijd onderschuift in mijn naam is haas ik weet van niets heb ik verzonnen dat ik een hazentaart wil maken.

Dus in ieder geval een papa haas, een mama haas en een kindjeshaas.

Omdat ik het vanavond wil gaan proberen te boetseren heb ik via jullie even wat tips en adviezen nodig. (moet nu eerst nog even werken, maar heb geen zin meer, wil meteen beginnen met hobbyen, maar ja dat levert nog geen geld op :( )
voor de marsepein: Ik heb geen bruine kleurstof, maar is het ook met cacao lichtbruin te kleuren. (ik heb wel warm geel, christmasred, zwart, blauw, groen, rose en paars).
is er misschien een boetseergenie (wendy???) die me snel wat tips m.b.t. de verhoudingen kan geven voor hoofd en lijfje....

taart bekleden met groene marsepein en dan gras er op? hoe doen jullie dat gras? Ik heb in de koelkast ook nog icing staan dus dat kan ik eventueel ook nog gebruiken.

ik wacht met spanning af....
en alvast bedankt voor de moeite
groetjes KiT

er is altijd wel een reden voor taart

2

Re: hellup! konijn/haas boetseren

Ik kan je geen tips geven over het boetseren. Maar wel dat je marsepein heel goed kan kleuren met cacao! Moet je zelf maar even kijken hoeveel je erbij wil doen. Ik vind dat de smaak van de marsepein er nog lekkerder van wordt!

3

Hai Kit,
Als je wat geel en wat cacao toevoegd dan krijg je aardig bruin hoor. Mischien voor iets meer diepte in je kleur een klein tipje rood toevoegen.

Voor de beschrijving ligt het er en beetje aan of je ze wilt met kleertjes aan of drie bloterikken.
Stuur me anders even een mailtje, dan stuur ik wel wat info terug. :)

4

Hoi Hoi, Bedankt voor de tips, heb gisteravond gewoon wat zitten proberen inderdaad met cacao werd mooi lichtbruin.
Ik zag alleen toen ik de oren in de "steigers" had gezet dat de tragant die ik er in had gedaan eerst nog moet rusten. Ik hoop niet dat dat al te veel kwaad kan.

Wendy bedankt voor je tip ik zal je in het vervolg meteen wel mailen, wat suf dat ik daar niet eerder aan gedacht heb zeg.... Ik zal vanavond verder gaan moet de tandjes ogen en snorharen er nog op cre

5

Leuk dat het gelukt is zeg, ben heel benieuwd naar de foto's. :)

O, nog even iets anders. Natuurlijk mag iedereen me gewoon van alles vragen via dit forum hoor. Dat hoef niet via de mail persee. Alleen in dit geval had ik mischien wel iets wat ik door kon scannen, maar dat was inderdaad met kleertjes aan. O, en trouwens met een niet al te beste beschrijving las ik achteraf.

6

tis gelukt hoor, zie topic show off.... ;)