1

Onderwerp: Poeh, hij's af: Animal Crossing - taart

Let op: dit is een oud topic!

Eerder in Show Off stond al een W.I.P. van deze taart, nu dan het resultaat.
Wat een werk... het boetseren is ontzettend leuk, maar kost heel veel tijd - ik begrijp echt niet waar bijvoorbeeld Wendy en Annette de tijd vandaan halen :S
De bekleding van de taart was een ramp, ondanks de tips. Hij is nu niet mooi strak, maar ach, het geheel ziet er wel grappig uit :)

De figuurtjes zijn dus van fondant met tylose, soms beetje marsepein hier en daar. Ze staan mbv pepsils in de taart, behalve

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

2

Re: Poeh, hij's af: Animal Crossing - taart

schattig!!!!!!!
erg leuk en kan echt niks bedenken om er bij te gaan doen. misschien nog iets op de zijkant van de taart maar het hoeft niet echt vind ik.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3

't klinkt als een ramp, maar het oogt in elk geval niet zo, weer een leuk rampenverhaal met een mooi resultaat!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

4

Wat is hij leuk geworden., echt een plaatje
Inderdaad nog wat opde zijkant, of een randje maakt het denk ik helemaal af.
Zou je poedersuiker wel goed zien als sneeuw ?? Je kunt ook kokosrasp gebruiken misschien ?

Groetjes Mirjam

5

Marianne, hij is hartstikke geinig geworden. Wat ziet het er leuk uit!!!!

Groetjes Ellen http://www.merlin.mijnalbums.nl
Geen mens zo stil als eentje die van taart geniet!!!Smakelijk

6

ondanks alle problemen ziet hij erg toch mooi uit

7

Ik ken ze nog steeds niet maar ik vind dit wel een hele leuke taart! En van je tegenslagen zie je niets. Misschien nog sterretjes of zo op de zijkanten? Maar zo is ie ook wel af. Verder zou ik niets kunnen bedenken. Sorry.

8

hij is echt leuk geworden:)

9

Jaaa, hij is af! Tjee, heb je nou die sterren uitgestoken voordat je de lap op je taart hebt gedaan? Wat een hels karwei moet dat zijn geweest! Maar het resultaat is in ieder geval super!

Groetjes, Jos

Hoi Marianne!
Wat is hij ontzettend leuk geworden zeg! Helemaal top!
Het dak is inderdaad nog wat kaal maar daar ga je sneeuw op doen, dus dat komt ook helemaal goed. Misschien nog wat aan de zijkanten? Wat cirkels in elkaar of zo (iets niet al te tijdrovend :-))
Leuke details allemaal (zoals het hartje op de deur!)

Nelleke

11

Vind je taart supermooi gelukt! En je sterretjes zijn mooi geworden! Vind het een heel gezellig tafereeltje en ik zou er persoonlijk niets meer aan veranderen.... Trouwens, over welke rommel heb jij het???? Als ik klaar ben is mijn hele keukenblad wit (de kastjes zijn dat gelukkig al dus daar valt het niet zo op) en is heel het kartonnetje eromheen vet...

12

Heeeel leuk Marianne. Ik ken het spelletje ook niet, maar het ziet er super uit. Die sterretjes zijn inderdaad mooi nu ze zo in de ondergrond wegvallen. Dat zal een gepruts geweest zijn! En die boompjes, daar ben ik ook helemaal weg van!

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

13

Waar is die rommel?
Nu zie ik jouw resultaat met de sterretjes: mooi! Hoe heb je het nu uiteindelijk gedaan? De mannetjes zijn ook erg leuk (al ken ik ze niet).
Mss kan je net zoals je het hart in de deur gedrukt hebt, de contouren van dakpannen in het dak zetten?
In ieder geval een prachtig gelukte taart (ondanks de examens, of is het dankzij? :) )

14

Haha, de rommel die er toch echt wel was.. maar jullie hebben gelijk, eigenlijk zie je dat niet op de foto :P Maar ik neem in principe mijn foto's op het aanrecht tegen de wand,

15 Laatst bewerkt door Jozien (06-01-2007 23:46)

Ik vind hem helemaal leuk geworden!!!! :Y :Y :Y
Die poppetjes vind ik echt erg goed, knap gedaan! En over de tijd die het kost om iets te boetseren moeten we het helemaal niet hebben, anders valt het te veel op dat we eigenlijk een beetje gek zijn ;-)

Wat een klus zeg, dat uitsteken en dan in een andere kleur er in leggen. Wat werkte nu het beste, op het tafelzeil alles eruit en er weer in? Of alleen het uitsteken op het zeil, en later de tweede kleur op de taart erin leggen? Kreeg je het eigenlijk wel ´in model´van het zeil af? (De laatste keer dat ik fondant op mijn zeil had uitgerold bleef het aan mijn zeil plakken, zodat ik met zweet op mijn voorhoofd de boel netjes heb proberen los te peuteren :D)

Wat ik nog zou doen ter afwerking:  een leuke felgekleurde onderrand, in de kleur van het dak van het huisje bijvoorbeeld, evt gecombineerd met blauw. En idd naam en leeftijd natuurlijk!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

16

ZOOOOOOOOOO Mariannne !!!!!! Jij hebt je best gedaan !!!! Ik heb geen idee wat Animal Crossing is, maar je taart is in ieder geval HELEMAAL TOP !!!!! Echt de moeite waard hoor van al die uuuuren die je erin hebt gestoken !!! De taart wordt straks opgegeten :9 maar jij hebt straks de foto's nog om nog vaak naar te kijken !

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

17

Wat een plaatje zeg! Heel erg leuk,het huisje is ook zo schattig! Geen idee wat Animal Crossing is, ik zou het moeten kennen denk ik met  2 kinderen van 7 en 3 jaar....
Tips  zou ik niet weten, maar als sneeuw lijkt mijn kokos wel heel mooi en lekker!

Groetjes Chantal

18

jaaaaa,nu snap ik wat je bedoelde in de babbel.
wat een werk al die sterretjes, maar het resultaat is er we naar. :D
Een super leuk tafereeltje
Top gedaan.

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

19

mooi!!!!!!! En verder kan ik me alleen maar aansluiten bij iedereen hier boven!!  Petje af!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

20

Prachtig!!!! De sterretjes zijn goed gelukt, geeft een heel leuk effect! De figuren en huisje zijn grappig! Veel van de nieuwe filmfiguurtjes of spelletjesfiguurtjes ken ik niet omdat mijn kinderen al heel groot zijn, maar regelmatig loop ik langs de speelgoedwinkel en dan herken ik de figuurtjes van jullie taarten.

21

Heel erg mooi gelukt!

22

Het eindresultaat vind ik geweldig. Hij is erg leuk geworden.

Groetjes,
Irene

23

Dankjulliewel allemaal :)

Ik heb nog wat details toegevoegd en ik moest er een foto van maken 'want zo was-ie helemaaaaaal schitterend!' :)

http://www.deleukstetaarten.nl/marianne/AC_toby.jpg

Het bord is naar idee van Animal Crossing, en aan de zijkanten zitten ballonnetjes met een cadeautje eraan, ook uit het spel.

24

SUPER GOED GEWORDEN!!
De finishing touch doet het wel. Wat een werk!
Maar toptaart!!!!

groeten Annemieke
Cake It

Leuk leuk! Zo is hij helemaal af!

Nelleke