1

Onderwerp: Vraag aan Catherine

Hoi Catherine

"ik heb het gedurfd!
had al 2 kilo gekleurd en moest nu nog een kilo rood kleuren, zag het echt niet zitten om er aan te beginnen.
ging redelijk goed, alleen moest ik wel altijd stoppen om de marsepein van de rand naar het midden te duwen. waarschijnlijk zal kenwood of kitchenaid dat beter doen.
en ziehier het resultaat!! :"

Een tijdje geleden heb je bovenstaand bericht gepost over marsepein kneden.
Met welk apparaat heb jij dat gedaan omdat je schrijft dat het met een kenwood of kitchenaid beter zal gaan.

2

Re: Vraag aan Catherine

hallo thea, ik heb een clatronic, redelijk onbekend merk en was erg goedkoop (toch wel 1000 watt) het enige waar ik minder tevreden over ben is dat hij de bodem niet volledig raakt bij het kloppen of mengen en ook niet goed de randen.

vermits kenwood en kitchenaid veel duurder zijn en ook gekende merken, vermoed ik dat die dat wel beter gaan doen en dus alle kanten van de mengkom gaan raken.

dat is feitelijk wat ik bedoelde.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3

Dat verschil valt wel mee hoor, ik moet ook altijd even langs de randen en de bodem met de spatel om alles goed bij elkaar te mengen.( kenwood)
Mijn mama heeft ook een ander merk, eentje van de aldi, en die gaat even goed.Zij dacht dat ook dat die niet alles raakte.
Ik denk dat wat betreft de werkzaamheid er praktisch geen verschil is eerder in de duurzaamheid over jaren misschien. De motor zal het langer uithouden bijvoorbeeld.
Enfin, dat denk ik h

4

Dus jullie kleuren de marsepein met behulp van 'n machine?? Ik dacht dat dat met de hand ging?? Gaat dat wel met de hand, want ik heb alleen 'n gewone keukenmachine.

5

Ik doe het alleen met de hand, volgens mij is het alleen voor grote hoeveelheden handig om het machinaal te doen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Ok, want ik heb hier net 'n winkel gevonden die de kleurstoffen verkoopt..... (op loopafstand van het werk)

7

neeltje

ik kleur ook alles gewoon met de hand hoor!!! kleur ook elke keer alleen maar wat ik nodig denk te hebben!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

8

Zijn er mensen met de Kenwood Patissier die het al wel geprobeerd hebben? Ik moet misschien als mijn grote opdracht doorgaat, bijna 2 kilo gaan kleuren. Ik vind een pond al best lastig, ben het kneden gauw zat. Ook omdat ik 1 pols heb die dat eigenlijk niet aankan......
Ik durf het niet te proberen, bang dat ie stuk gaat!

Groetjes Chantal