1

Onderwerp: Help! Grote opdracht, advies gevraagd!

Via een goede vriendin van me ben ik benaderd door een vrouw die 21 januari een feest geeft voor haar man die dan 50 wordt. Ze wil voor het feest graag een taart voor ongeveer 60 personen.

Nu komt het: hij is verkeersleider op schiphol en nu vroeg ze me of de taart in de vorm van een landingsbaan kan worden gemaakt, dus lang en smal??

Hoe maak ik een lange smalle taart? Ik heb alleen ronde en vierkante vormen! En hoe vervoer je zoiets?
Ik heb nog geen "Ja" gezegd omdat ik niet weet of ik deze uitdaging aankan. Zolang ben ik nog niet bezig en ik wil wel iets heel moois maken en ik weet niet of ik dat in dit geval waar kan maken.

Misschien kan ik die mevrouw op een ander idee brengen (eentje die voor mij makkelijker uitvoerbaar is?) Maar wat voor idee? Geboetseerde vliegtuigjes zijn voor mij denk ik ook te hoog gegrepen. 
En hoe kom ik aan zoveel personen? Misschien stapelen?

Heeeeeel graag jullie advies!

Groetjes Chantal

2 Laatst bewerkt door monicajanneman (04-01-2007 09:26)

Re: Help! Grote opdracht, advies gevraagd!

Hoi,
Wat leuk een opdracht, zelf ben je heel nerveus maar een ander ziet jou (foutjes niet) dus heus je kan het, een landingsbaan lang en smal wat dacht je van 3 vierkanten achter elkaar kom je een heel eind dacht ik, en dan ben je als je vierkant 24/24 is al meteen voor 60 personen klaar.
maar ik denk dat je hem iets taps moet laten lopen ivm diepte en mail wendy wellicht heeft die een idee om vliegtuigen te boetseren om erop te zetten.
Je kan natuurlijk ook de hoogte in gaan en een verkeerstoren maken.

Ik wens je veel succes met je opdracht
gr. monica

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

3

Ik ben helemaal v

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Als jullie zeggen, vierkanten achter elkaar, bedoelen jullie dan iedere vierkante taart afzonderlijk bekleden en dan achter elkaar zetten? Dan krijg je denk ik wel kieren....
Ik heb 2 vierkante bakvormen, 18 x 18 en  25 x 25 cm.
Hoe doe je dat dan met de ondergrond? Waarschijnlijk een langwerpig stuk dik karton regelen om de taarten op te zetten.....

Zucht....

5

Marianne schreef:

Het bekleden zal niet eenvoudig zijn maar aan de andere kant, als je plek hebt om uit te rollen kun je wel een heel eind marsepein over je roller draaien en het zo over de taart 'uitrollen

Marianne, bedoel je echt alle vierkanten taarten achter elkaar in

6

Misschien de taarten niet achterelkaar maar de laatste de hoek om, zodat je een L vorm krijgt? Ze hebben toch ook bochten op schiphol. Dan snij je die buitenhoek van de L een beetje rond zodat het echt een bocht wordt en dan allemaal kleine vliegtuigjes erop.

De vliegtuigjes, als je een soort visvorm maakt dus bol en dan spits toelopend en dan 2 vleugeltjes en een staart erboven op...

Of wat je ook zou kunnen doen is 1 vierkant maken in de vorm van een verkeerstoren (of desnoods 2 als je wilt stapelen) en dan 1 of 2 los of aanelkaar als landingsbaan. Zo heb je 2 taarten die wel bijelkaar horen maar makkelijk mee te nemen zijn.

7

Maar het kunnen toch ook losse taarten zijn, die wel als je ze neerzet naast elkaar zet, met 'n deel 1, 2 en 3?? Dan is het ook makkelijker te vervoeren. De spleten kun je misschien met randjes 'onzichtbaar'  maken?

Heel veel succes!

8 Laatst bewerkt door Talla (04-01-2007 11:51)

Ik ben even gaan zoeken op Cakecentral. Ik kwam deze tegen:

http://www.cakecentral.com/modules.php? … ch=airport

Wie weet kan ik zo iets maken. met 3 taarten van 25x25 achter elkaar?

Ik ga hier vannacht echt wakker van liggen ben ik bang!

Faalangst......

Groetjes Chantal

9

Ja lijkt me 'n heel goed idee. Misschien eerst even op papier uittekenen??

10

zoo da's een heel project....heel veel succes!!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

11

Ik denk niet dat die landingsbaan zo moeilijk is hoor (ik moet hem natuurlijk niet maken :) )- de toren lijkt mij moeilijker.
Als ondergrond zou ik wel niet gaan voor karton maar een stuk triplex plaat (niet te dun of hij buigt door). De kieren tussen de taarten kan je opvullen met botercreme, of zelfs met icing, of een wigje cake ertussen. En als je het gras ook met botercreme doet hoeft dat alvast niet zo erg strak te zijn, dan zijn het alleen de landingsbanen zelf die je moet snijden.
Succes en ik ben erg benieuwd!

12

jee wat een uitdaging, maar ik zou hem zeker aangaan. De landingsbaan is niet zo heel erg moeilijk behalve dat ie groot is. Durf je de vliegtuigjes niet aan koop je van die speelgoedvliegtuigjes en zet je die er op!
De toren hoeft niet echt ze vroeg toch alleen om een landingsbaan?
nou succes dan maar en we zien het resultaat wel in de show off ;)

greetsz KiT

er is altijd wel een reden voor taart

13

Talla schreef:
Marianne schreef:

Het bekleden zal niet eenvoudig zijn maar aan de andere kant, als je plek hebt om uit te rollen kun je wel een heel eind marsepein over je roller draaien en het zo over de taart 'uitrollen

Marianne, bedoel je echt alle vierkanten taarten achter elkaar in

14

He super Marianne, bedankt voor de link!
Als ik het zo zie dan komt ie qua afmetingen zeker overeen!
Ik denk dat als ik de uitdaging aanga, het inderdaad het mooiste is om de taart in

15

go for it!!

mijn eerste echte opdracht heeft me ook slapeloze nachten en een maagzweer gekost, maar is toch ook heerlijk hoor!

dat voorbeeld van op cakecentral is super vind ik!! de toren lijkt me het moeilijkst maar moet er helemaal niet bij. en een vliegtuig boetseren lijkt me echt wel gemakkelijk!

ik zou 2 euro per persoon aanrekenen, dat is dus 120euro lijkt me een goeie prijs.

mocht ik zo'n opdracht krijgen, en dus ook 120 euro, zou ik er zeker voor zorgen dat er taart genoeg is en zou ik 4x die bakvorm gebruiken. uiteindelijk gaat die vierde taart je niet zo erg veel meer kosten, en dan ben je gerust.
en verder een groot stuk karton zoeken, een mooi inpakpapiertje errond, eventueel zelfklevende folie en dan nog huishoudfolie, zo doe ik het.
en hopelijk heb je een grote koffer h

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

16 Laatst bewerkt door Jozien (04-01-2007 19:35)

http://img.cakecentral.com/modules/coppermine/albums/userpics/19481/Airport_copy.jpg

Omdat ik heel nieuwsgierig was naar het voorbeeld van cakecentral, had ik de link gevolgd maar omdat ik geen lid was, kon ik m niet zien :-(
Ik bleef nieuwsgierig dus heb ik me maar aangemeld. En meteen even de link naar de foto gekopi

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

17

Wat een leuke opdracht is dat zeg.
Ik denk ook dat het in een keer bekleden wel te doen is. Vraag anders even een extra handje met de lap eroverheen leggen.
Ik denk dat een vliegtuigje boetseren wel mee valt hoor. Mischien een speelgoed vliegtuigje op de tafel zetten en namaken? Dat doe ik ook vaak.
De vleugels van goed verstevigd fondant maken en eerst laten drogen voor je de body maakt en ze er dan pas insteken. De ramen wat indrukken en met zilverpoeder verven mischien?
In ieder geval, veel succes met je opdracht, heel leuk. :D

18

Een groot project maar wel heel leuk! Van cakecentral een mooi voorbeeld, de toren zou ik weglaten. Voor de ondergrond een stuk mdf op maat laten zagen? Dat buigt minder door dan triplex en is dunner dan planken. Veel succes!

19

Ik denk dat ik de uitdaging maar aanga!
Jullie hebben me overtuigd :Y
Alleen een grote "maar" . Ik vraag aan die mevrouw of ik maandag avond of dinsdag mag laten weten of ik het doe. Mijn moeder verwacht namelijk maandag de uitslag van een belangrijk onderzoek. Ze heeft knobbels in haar nek gevonden en we horen dat of die goed of kwaadaardig zijn. Natuurlijk ga ik uit van een goede uitslag! Maar ja, ik moet realistisch zijn, het kan ook slecht zijn. Dan moet ze snel geopereerd worden en wie weet wat nog meer...... Dus dat wil ik eerst afwachten, dan neem ik een beslissing.

Duimen jullie voor me?

20

Hier wordt geduimd! :Y

21

Ja natuurlijk duimen we voor je!!! Wat een verhaal zeg! Ik hoop echt dat alles positief uitpakt voor je moeder en dat je daarna een schitterende supergrote taart zult fabriceren. Je kunt het!

Groetjes, Jos

22

We zullen hard duimen en aan je denken!!
Nog even over de taart. Als je het besluit aan te nemen kun je per portie rekenen, of 3x de ingredienten en benodigheden zoals het board waarop je de taart zet. Ga er vanuit dat er 60 grote stukken in de 3 taarten zitten. Kijk bij de bakker wat een gebakje kost. Dan weet je zeker dat je daar niet te veel of niet onder moet gaan zitten. Jou taart is dieper en je gebruikt marsepein of fondant!
Veel succes!!

groetjes francisca

groetjes Francisca

23

Heel veel succes met het maken van de taart als je besluit het te doen en hier wordt ook geduimd.

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

24 Laatst bewerkt door ria (05-01-2007 21:33)

Hoi Hoi,
ik leg altijd een groot stuk plastic over zo'n grote lap, als buffer zodat ik het om mijn rolstok kan rollen dan plakt het niet aan elkaar. Ik heb zo wel eens een lap fondant van bijna 1 meter lengte in een keer op een taart  gelegd.

Een vliegtuigje kan je maken door een paar daagjes in voren van fondant, de body van het vliegtuig te maken. Zodat het kan drogen.
De vleugels kan je uitsnijden en ook laten drogen, maar als je ze spuit met r.i. weet je zeker dat ze hard en droog zijn en die plak je met ri aan de basis. 
Een geland vliegtuig rust met zijn staart op de grond, dus hoef je alleen nog met behulp van bijvoorbeeld droge spaghetti  het landings gestel te maken.

Heel veel succes!!

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

25

Yes! Omdat het allemaal goed is met mijn moeder gaat dez opdracht door! Deze taart moet op de 20e of de 21e af zijn. Ik ga maar vast beginnen met plannen en tekenen enz.!!

Groetjes Chantal

Berichten [ 1 tot 25 van 28 ]

Pagina's 1 2 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Help! Grote opdracht, advies gevraagd!