1

Onderwerp: marsepeinen figuurtjes

Ik wil nou toch wel eens weten hoe jullie al die mooie figuurtjes maken van marsepein.
Hebben jullie daar voorbeelden van uit een boekje (bv. fimo boekjes) of doen jullie dat uit je hoofd? Ik vind het in ieder geval heel knap.
Ik ben iedere keer weer verbaasd over de mooie dingen die ik voorbij zie komen op dit forum.

2

Re: marsepeinen figuurtjes

Van sommige figuurtjes zijn er idd beschrijvingen te krijgen op internet of de knutselboekjes, maar het meeste doen we (of ik in ieder geval en ik weet dat Wendy dat ook doet) min of meer uit ons hoofd en door goed naar foto's en/of plaatjes te kijken voor de verhoudingen, kleuren, etc.

Groetjes Evelien

3

Re: marsepeinen figuurtjes

Niet dat ik nou al van die mooie figuurtjes kan maken, maar ik dacht het zelfde als jij: wat leuk, dat wil ik ook (kunnen)! Voor het pinguintje dat in W.I.P staat in show off heb ik het plaatje op ware grootte uitgeprint en zo de verhoudingen in de gaten gehouden en na-geboetseerd.
Ik heb wel een boekje, dat heet Marzipan Magic van Maisie Parrish en daar kun je natuurlijk ook ideetjes uit halen, maar ik heb het nog niet gebruikt ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag