Onderwerp: help mijn soezen zakken in
Altijd als ik soezen bak zakken ze in. Ik heb altijd mooie grote, en na een half uur heb ik platte soezen. Hoe komt dit?? Ze zijn mooi goudbruin (wel niet heel donker) dan zijn ze toch doorbakken h
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » help mijn soezen zakken in
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Altijd als ik soezen bak zakken ze in. Ik heb altijd mooie grote, en na een half uur heb ik platte soezen. Hoe komt dit?? Ze zijn mooi goudbruin (wel niet heel donker) dan zijn ze toch doorbakken h
als ze gebakken zijn,en de oven is uitgedraaid laat je ze dan nog 10 min. in je oven staan met de deur dicht?
dat is tegen het inzakken.
groetjes marieke
nou kris, je bent niet de enige. ook bij mij zakken ze als een baksteen. zelfs na in de oven laten (met dichte klep) zijn ze hartstikke plat. ze zijn zo moeilijk vol te spuiten zo.
liefs wendy k
ik laat ze idd meestal effe staan, maar geen 10 minuten. Bij het opspuiten, gaan ze terug wat omhoog, maar ze zijn niet zo mooi meer.
Even een vraagje. Halen jullie de pan van het vuur voordat je de eieren erbij doet? Dat heb ik ook eens een aantal keren vergeten en dan krijg je ook hele platte soezen.
hebben jullie misschien een heetelucht oven
dat is erg moelijk om het goed te krijgen
de lucht stroom gaat dan te hard
ik hoorde dit laast op tv herman de blijker
hij zei dat je dan een plaat achter in je oven moet doen zo dat de lucht er om heen gaat
ik weet niet of dit werkt maar ik wil het nog wel een keer proberen
moet wel eerst een goede plaat vinden
wat ik op de les geleerd heb:
boter en water moeten heel even koken, VAN HET VUUR de bloem erbij roeren en dan 1.5 MINUUT roerbakken, daarna van het vuur ei per ei erbij doen. Je kan ook expirimenteren met je vloeistof, deel water, deel melk, alles water of melk. Water maakt het krokanter, melk zachter....
Naar 't schijnt is het vooral het roerbakken dat ze niet doet inzakken ...
veel succes!
katleen
Ik heb geleerd dat je ze na het bakken even moet "lekprikken" (aan de onderkant). Volgens mij voorkom je daardoor dat de hete lucht in de soes in elkaar trekt bij het afkoelen.
Stel de vraag anders eens op het bakkersforum (www.bakkerswereld.org/forum), daar komen veel amateurs en een paar experts op dit gebied...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » help mijn soezen zakken in