Onderwerp: Gebruik ouwel vraagje
Voor de babyborrel heb ik het geboortekaartje laten maken op ouwelpapier. All
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Gebruik ouwel vraagje
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Voor de babyborrel heb ik het geboortekaartje laten maken op ouwelpapier. All
Volgens mij moet je piping gel (webshop) gebruiken om het plaatje op te taart te fixeren en daarover heen nog wat van dat spul zodat je de taart met het ouwel plaatje goed kan aansnijden.
Groetjes,
Irene
ik heb hem toen vast geplakt op de fondant met een beetje tylose langse de rand van de ouwel. dit ging perfect. Je moet voorzichtig zijn met er jam onder te smeren: je ziet nl de oneffenheden vrij goed. Had hem er 's morgens op geplakt en 's avonds zag ie er nog steeds perfect uit.
Succes zondag!
hai Kris,
Nou, ik heb tot nu toe 5 taarten met ouwel gemaakt. Je kunt inderdaad goed pipinggel gebruiken(recept is supersimpel, staat ook op het forum)en dat eroverheen doen. Geen botercreme aan de onderkant, dan krijg je vette vlekken! Je kunt wel met icing, lijm of crisco de onderkant op de taart vastplakken. Daarna kun je inderdaad het randje goed met icingrandje afwerken. (kijk even in mijn album voor voorbeelden.
ik heb ook geleerd dat je als je crisco in huis hebt dit gewoon als een soort lijm op de achterkant kunt plakken, je ouwel blijft dan superstrak zitten.
Voor het beter doorsnijden kun je inderdaad pipinggel gebruiken. Je krijgt dan een soort laagje over de ouwel, als je wilt kun je dit zelfs een kleurtje geven. Ga niet te veel rommelen en vegen anders kan de inkt gaan doorlopen. Voorzichtigheid geboden dus. De taart van Annemieke warcraft is alleen met crisco geplakt, kijk maar es, supermooi toch. Voor een zachter resultaat dus pipinggel, kijk maar wat je doet, succes!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Gebruik ouwel vraagje