Onderwerp: marsepein maken
Ik heb marsepein gemaakt.Volgens het recept van de site.
Het is erg lekker, maar voelt grof aan in de mond en is wel erg geel/bruin van kleur.
Hoe krijg ik dit lichter en smeuiger van struktuur
Wibbie
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » marsepein maken
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb marsepein gemaakt.Volgens het recept van de site.
Het is erg lekker, maar voelt grof aan in de mond en is wel erg geel/bruin van kleur.
Hoe krijg ik dit lichter en smeuiger van struktuur
Wibbie
volgens mij krijg je het zelf niet zo heel fijn gemalen als de banketbakker (de amandelen).
Witter krijg je het door meer poedersuiker toe te voegen. Maar ik heb het zelf nog nooit gemaakt dus misschien weet iemand anders er meer van.
Ik weet niet hoe je het gehakt en gekneed hebt? Ikzelf maak (met een ander recept) altijd mijn eigen marsepein. Ik hak het eerst in de keukenmachine tot het heel klein is en dan doe ik de andere ingredienten erdoor maar nog steeds hak ik het door elkaar met het mes van de keukenmachine. Dan wordt de marsepein behoorlijk smeuiig.
En ik denk dat het zo gelig wordt vanwege de eierdooiers die er volgens het recept door moeten. Ikzelf maak de marsepein volgens een recept waar alleen eiwit doorheen gaat.
Anneke, zou ik jouw recept ook bij de recepten op deze site kunnen plaatsen? Of staat het al ergens tussen ingezonden?
ik heb 'm al eens ergens geplaatst maar ik wil hem ook wel tussen de ingezonden recepten zetten
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » marsepein maken