1

Onderwerp: Help me chocoladebekleding is een mousse geworden.

Gisteren een taart gemaakt en vandaag bekleed met chocolade. Maar ik weet niet of ik het goed heb gedaan. Ik heb chocolade gemengd met slagroom maar het werd een soort mousse. Graag wil ik weten of het zo hoort of moest het anders.

Groetjes

Emanuela

2

Re: Help me chocoladebekleding is een mousse geworden.

Heb je het geklopt? Want dat krijg je als je chocolade met slagroom klopt...erg lekker, dat wel. Ik heb het toen een keer niet geklopt, dan blijft het vloeibaar.

3

maar dan moet je er wel slagroom versteviger in doen anders zakt het heel snel in
dat had ik vandaag met mijn diddle taart

4

Hoi,

Als ik mijn taart bekleed met chocolade glanache wordt het bij mij geen mousse !!!!!! Ik klop mijn slagroom niet van te voren, ik maak de room in een pan heet en daarna giet ik het over de chocolade en dan met de garde ( hand ) goed vermengen !!! Ik laat hem een uurtje in een glazen schaal staan en dan wordt die iets dikker dit vind ik fijne dan vloeibaar maar als je vloeibaar wil kan je het na dat je de room over de chocolade hebt gegooid en de hitte is afgekoelt dan al over je taart doen !!!!

Ik maak altijd de chocolade glanache van Peggy Porschen !!!!!!

Is je taart verder wel gelukt ?

Groetjes,

Manika

PS. als je op mijn website kijkt zie je mijn nieuwste chocolade taartje voor iemand die 31 jaar getrouwd is, heb het heel rustig gehouden met niet te veel poespas !!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5

Dan weet ik wat ik fout heb gedaan. ik heb de slagroom geklopt en daarna vloeibare chocolade door heen gedaan.

6

Hoi,

Inderdaad, je had de slagroom niet moeten kloppen, dan wordt het inderdaad mouse !!!!!!
Was de taart nog wel geworden hoe je het wilde ?

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

7

Ja zeker, me taart was goed gelukt. Ze vonden het heerlijk.

8

klint ook heel lekker :P

Ja klinkt zeker lekker en chocomouse kun je als een soort frosting(Zachte amerikaanse icing die voor het insmeren van taarten wordt gebruikt) gebruiken je maakt er dan gewoon een soort vegen in en het ziet er meteen feestelijk uit.
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!