1

Onderwerp: Vraag over geboorte taart !!

Hoi,

Ik wilde even jullie mening hebben, gaat hierom : Ik moet een geboortetaart maken voor iemand, nu wilde ik mijn marsepein babyroze maken en daarmee de taart bekleden !!!!! Nu leek het me leuk om de zijkant van de taart helemaal met muisjes te doen !!!!!! Ik vroeg me af : kan je als je de taart heb bekleed met marsepein en daarna de zijkant weer dun in smeren met botercreme en dan door de muisjes rollen ?

Heeft iemand die al eens geprobeerd ? En zoja nog handige tips ?

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

2

Re: Vraag over geboorte taart !!

Waarom ga je hem eerst met marsepein bekleden? kan je op de zijkanten niet direct botercr

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

Hoi ik heb al 3 geboorte taarten gemaakt op dezelfde manier. Namelijk de zijkanten insmeren met botercreme en dan de muisjes erop. De bovenkant is altijd marsepein.
Zonde van je marsepein als je de hele taart ermee zou bekleden....

Groetjes chantal

4

Hoi,

Ja maar mijn klant wil graag ook de zijkant van marsepein en als extra de muistjes erop doen !!!!

Dus vandaar !!!!!!

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5

mij lijkt het veiliger om er onderaan een boordje met icing te kleven, muisjes op te doen.
als je de zijkanten ook wenst, zou ik voor icing gaan als kleefmiddel...

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

6

of misschien glucestroop op de marsepein doen en dan de muisjes plakken ?
Dit is maar een theorie, geen idee of dat werkt?

7

als het hier en daar wat muisjes moeten zijn, kan je ze er ook een beetje indrukken, dan blijven ze ook wel goed zitten. tenzij het echt een hele rand moet worden, dan gaat dat niet

8

Ik heb laatst een geboortetaart gemaakt, helemaal bekleed met marsepein, en eromheen een rand van botercreme gespoten en die met muisjes bestrooid.

Hij staat in mijn album, succes met je taart!

http://www.mijnalbum.nl/Album=A7CNBSX6

Groetjes Lieke

9

Hoi,

Mooie geboortetaart !!!!!!!!!!!

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

10

Hoi Manika een tijdje terug heb ik deze gemaakt gewoon helemaal met fondant bekleed en de rand wat icing op gedaan toen met behulp van een papiertje de muisjes ertegen gedrukt!!!http://www.mijnalbum.nl/Foto=QDEVLO3Y

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

11

Maar als de klant het zo wil... Het is wel gewoon mogelijk ook al zijn de dames het hier er niet helemaal mee eens. :)

Groetjes Evelien