1

Onderwerp: Help !!! Kan in plaats van chocolade slagroom ook zelfgemaakte pudding

Hallo

Vanavond wil ik mijn eerst taart maken.
Maar helaas ben ik ded slagroom vergeten meetenemen bij het boodschappen doen.
En omdat mijn dochter morgen jarig is heb ik geen tijd meer om naar de supermarkt te gaan.
Nu heb ik wel sorama chocolade pudding in huis wat klaar te maken is met wat melk.Kan ik dit ook gebruiken voor de chocolade vulling.

Hopelijk krijg ik snel een reactie want wil proberen mijn taart morgen voor mijn dochter neer te zetten.

Groetjes Astrid

2

Re: Help !!! Kan in plaats van chocolade slagroom ook zelfgemaakte pudding

Ik zou het gewoon doen :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

oke probeer het

Groetjes Astrid

het resultaat horen jullie

Groetjes Astrid

5

Euhm... wel even aanvulling (hoop dat je dit nog leest :P)
Ik weet niet of je er marsepein of fondant over doet, maar dan zou ik wel afwerken met botercreme of in ieder geval een dijkje spuiten :)

nee ik gebruik geen marsepijn of fondant.Dit wordt mijn eerste een dierentaart en ik wou chocolade vulling gebruiken en chocolade galzuur als boven laag

Groetjes Astrid

hallo.

Helaas is het mij niet gelukt met dee chocolade pudding maar voor mijn 1ste taart/cake is hij niet slecht.Zodra ded foto's op de pc staan zal ik ze f sturen

Groetjes Astrid

8

Voor een volgende keer: Eerst de saroma maken en in de koelkast laten opstijven (anders loopt het bij het vullen zo je taart weer uit...). Pas als de pudding stijf is kun je de taart gaan vullen. Verder moet deze taart dus ook niet te warm worden, want dan wordt de pudding weer slap. Vlak voor het aansnijden dus pas uit de koelkast en na het snijden er dus weer terug in!

Groetjes Evelien

bedankt voor de tip's

Groetjes Astrid

10

Euh... sorry, daar was ik eigenlijk wel van uit gegaan, dat je het zou laten opstijven :S Jammer dat het niet helemaal gelukt is, maar ik ben wel erg benieuwd naar je foto!

ik had het gewoon in de koeling gezet maar mijn bodem was niet goed afgekoeld

Groetjes Astrid

12

Ik zou de volgende keer i.p.v. saroma pudding van John Moir proberen. Dit is een kookpudding (ook veeeeeeeeeeeel lekkerder dan Saroma) en deze wordt als je hem goed laat afkoelen echt heel stevig. Is trouwens wel 'n goed idee.....

13

Hoi,

Ik gebruik van baukje puddingpoeder, is nieuw, zit in een zakje, heb je genoeg voor 1 taart en gewoon alleen water bij gooien en klaar is kees !!!!!

Ik maakte eerst zelf custard pudding maar als je plotseling een taart bestelling krijgt moet je hiervoor wel genoeg melk en suiker in huis hebben, nu heb ik van Baukje en werkt perfect en zorg ik altijd dat ik 3 zakjes op voorraad heb en water heb je altijd in huis !!!!!hihihi.

Volgens mij zou je er ook beetje cacao poeder kunnen door gooien, nog niet geprobeerd wel van plan !!!!!

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl