1 Laatst bewerkt door riteke (22-12-2006 19:02)

Onderwerp: bloemetjes spuiten

We gaan een poging wagen om bloemetjes (of andere haalbare vormen..) te gaan spuiten, kan ik hiervoor het recept van de royal icing van de website gebruiken? iemand wellicht nog handige tips? :-D

O,ja eiwitpoeder? kan dit ook ergens door vervangen worden (gelagen eiwit wellicht?)  iemand een idee waar ik het anders zou kunnen kopen (op korte termijn?)

alvast bedankt :-)

Groetjes Riteke en Martijn
www.delikatessen.mijnalbums.nl

2

Re: bloemetjes spuiten

Bij de groothandels en betere supermarkten kun je gepasteuriseerd eiwit (vloeibare vorm) kopen. Die kun je ook gebruiken voor je glazuur. Vers eiwit kan ook, maar dan heb je wel een groter risico op salmonella....

Het recept van de site (royal icing) is prima.

En als je even in de oranje balk bovenaan op "zoeken" klikt en het trefwoord royal icing of eiwitglazuur gebruikt, kun je denk ik alle tips die er te bedenken zijn al vinden! :)

Groetjes Evelien

3

vooral niet opgeven, had onlangs 60 margrieten gespoten en pas van de 55ste ging het beter haha!!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

zorg voor stijve icing, minimaal 15 min mixen!(pas op voor doorbranden v/d mixer!!!)
Ik houd altijd het wilton recept aan(staat ook op mijn site) maar ik gebruik merenge powder dat is ook eiwit poeder maar er zit nog wat doorheen.
en ja Oefening baart kunst! vooral doorgaan, je kunt zelfs oefenen met botercreme dan kun je steeds opnieuw proberen het recept voor stijve botercreme(site) doet het goed als je met RI oefend moet je alles wat mislukt gelijk weggooien endat is zonde.
Margrieten zijn vrij moeilijk een vijf bladig bloempje is denk ik het makkelijkst om mee te beginnen.

succes!

Saskia

Ps : als het echt niet wil kun je altijd nog een workshopje komen doen ha ha

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

5 Laatst bewerkt door riteke (24-12-2006 00:23)

Bedankt voor jullie tips maar ik heb tot nu toe geen eiwitpoeder kunnen vinden en wil nu toch graag aan de slag. Heeft iemand de verhouding van geslagen eiwit  en poedersuiker voor de icing? En kunnen we het dan ook met water verdunnen  of moet je citroensap gebruiken? We hebben onszelf beloond met een kitchenaid :-D ( dolle bui...) het mixen mag dus geen probleem zijn... kan ik de icing voor de bloemen beter een paar uur laten staan? En saskia , ik zou graag een workshop wilen van je willen volgen maar voorschotenligt helaas niet bij ons om de hoek :-)
We hebben tot nu toe hier in het Noorden nog geen workshops kunnen vinden dus we zijn heeeeeeeel blij met deze site :-D

Groetjes Riteke en Martijn
www.delikatessen.mijnalbums.nl

6

Volgens de zoekfunctie van het forum is het 1 eiwit op 250 gram poedersuiker; maar ja, dan weet ik weer niet de maat van het ei.... Misschien als je nog wat posts doorleest dat je dat ook nog vindt. Anders gewoon mixen en poedersuiker bijvoegen tot je tevreden bent :)

Citroensap maakt het wat minder zoet, maar water kan ook..

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag