1

Onderwerp: Puzzeltaart?

Hallo allemaal, ik had een vraagje. Wat is nu een puzzeltaart? Hoe maak je die en waarom heet het een puzzeltaart? Heb het bij google ingetypt maar kreeg de link naar dit forum..

Groetjes

Josien

Groetjes,
Josien

2

Re: Puzzeltaart?

liefbloempje schreef:

Heb het bij google ingetypt maar kreeg de link naar dit forum..

Kijk, z

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

O ok, en maak je het dan zo dat je de afbeelding onder een plastic mapje doet en boven de afbeelding en dus ook het plasticmapje met je marsepein/fondant werkt? een puzzelen op een afbeelding?

Groetjes en bedankt voor de tips

Josien

Groetjes,
Josien

Hoi Marianne

Ik heb het antwoord al gevonden in iedergevale, bedankt, ik ga er ook zeker wat mee doen misschien zelfs voor de kerst....

Groetjes,

Josien

P.s. Prettige Kerst

Groetjes,
Josien

Hoi Marianne

Ik heb dus net geprobeerd het te doen op het plasticmapje maar, hoe moet ik het in vrdesnaam doen. Want als  ik mijn fondant uitrol op het plasticmapje, dan zie ik niks van de afbeelding...

Pfoeh, wat een gedoe....

Heb jij misschien de oplossing??

Alvast bedankt groetjes,.

Josien

Groetjes,
Josien

6 Laatst bewerkt door dutchdecorator (22-12-2006 21:30)

Hoi Liefbloempje,

Ik heb ook net een eerts moeilijke(dwz met veel stukjes) puzzelplaat gemaakt(taart volgt in de show of over een weekje).
Heb twee mapjes gebruikt, en uitgerold op een silicone matje.
op de uitgerolde fondant leg je een uitgeknipt stukje van de plaat(je hebt twee platen nodig).
dat maak je dan na en daarna leg je dat stukje op de plaat die nog heel is.
Ik heb er een bakpapiertje tussen gedaan want bij mij plakt het altijd een beetje aan het mapje en dan breekt mijn plaatje misschien omdat ik het zover van tevoren heb gemaakt.
Succes!

Saskia
ik zet het plaatje wel even in mijn album(was wel 3 uur werk hoor)

Heb hem even opgehaald
http://www.mijnalbum.nl/Foto=L3TMEM68

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

Zo he..... wat gaaf!!!! Lijkt me erg moeilijk en inderdaad veel werk maar hij is echt super... Het lijkt mij al gaaf om een simpel sneeuwpopje ofzo te kunnen maken voor op mijn Kersttaart. O ja, ik heb gisteren bij Ellen Kuijpers een workshop gehad en Saskia van sweetthings, en het was super. Ik heb er veel van geleerd. Dus ik ga zeker serieus nadenken over een workshop bij jou!

Kerstgroetjes,

Josien

Groetjes,
Josien

8

Saskia wat een beeldschoon plaatje
Vooral het gezichtje vind ik uitermate mooi.
en je hebt helaas gelijk
ik had ook mijn dieren van te voren gemaakt en het leek wel of ze eerder braken dan de rest die ik later maakte
Dus hoe droger, hoe breekbaarder????

cateren is ook gebakjes maken :)