1

Onderwerp: Kasteeltaart.

Hallo allemaal, ik moet vrijdag mijn eerste kasteeltaart maken. En nou wou ik vragen of jullie misschien een aantal tips voor mij hebben.
En wat de beste vulling is voor de torens. Verder ga ik voor het eerst aan de gang met een mix van marsepein en rolfondant, wat is daar de beste verhouding voor? :O

2

Re: Kasteeltaart.

Hoewel ik zelf nooit een kasteeltaart heb gemaakt kan ik wel een beetje helpen.
Voor de torens kun je denk ik het beste stevigere cake gebruiken, gewone cake? Dat zakt minder snel in elkaar.
Qua vulling zou ik er botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

rol cake wil ook heel goed
je kunt er dan ook zelf wat lekkers tussen doen
groetjes monique

4

Ik heb thuis het boek Two-Hour Party Cakes van Carol Deacon (heb ik bij Bol.com gekocht) en daar staat ook in hoe je een kasteel moet maken. Zij gebruikt als basis een ronde cake, die ze met rolfondant bekleedt. De torentjes maakt ze ook van fondant. Ze gebruikt lege keukenrol met vershoudfolie eromheen. Daarom heen rolt ze fondant en moet het 6 uur drogen. Daarna kan de lege keukenrol verwijderd worden. Voor het dak van de torentjes gebruikt ze ijshoorntjes. Daarna is het gewoon versieren en allerlei details aanbrengen.

Groetjes,
Irene

5

Volgens mij stond er ergens op de site meer info over hoe je een kasteeltaart maakt, en ik heb dus deze post van Inge gevonden:

Inge schreef:

Hoi Esther,

Ik heb een aantal kasteeltaarten gemaakt, voor voorbeelden moet je maar even door de fotoalbums op mijn site bladeren (http://www.taartopmaat.nl)

Even de werkwijze in het kort. Je bakt 2 vierkante taarten, evengroot. Die kun je dan op elkaar stapelen, dat wordt het midden. Dan bak of koop je een cake (zo'n grote hotelcake, een lekkere stevige!!) dus een die je met boter maakt. Voor de zekerheid zou ik er zelfs 2 maken ;-) of kopen.

Dan snij je uit die hotelcake 8 rondjes, ronde stukken cake dus (ipv plakken) die je per 2 op elkaar stapelt. Even wat botercreme of jam ertussen. Dan steek je een sat

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Berichten [ 5 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren