1

Onderwerp: sterk plakspul nodig!

Hallo,

Ik ben bezig met een speculazen huisje en heb de muren in elkaar gezet met icing. Maar ik durf het dak er nog niet goed opleggen, ik ben bang dat het gaat schuiven omdat het nogal zwaar is.. Is er iets dat ik kan gebruiken dat sterker en sneller plakt dan icing? (in de veronderstelling dat morgen de muren nog overeind staan)

Kristien

2

Re: sterk plakspul nodig!

Je moet dat er gewoon opleggen ,overal waar het raakt flink wat icing spuiten en even duwen,dan op de naad aan de top ook flink wat icing spuiten en eventjes vasthouden en het blijft hangen.
Met de wanden ook zo, even drukken en dan kan je het meteen loslaten. Als je het niet zeker bent met de wanden zet je er even een glas tegen aan zodat het zijn positie blijft houden. Icing kleeft veel sneller dan je verwacht.

karen

3

Welke icing heb je gebruikt? Hier heb je nl. echt royal icing (eiwitglazuur) voor nodig. En hoe dik? Want ik ben het wel met karen eens, maar ik vind dan zelf dat het met de dikke consistentie toch het handigst plakken is!

Groetjes Evelien

4

Het is (tot hiertoe) gelukt! Met eiwitglazuur. Alleen morgen de dakraampjes nog monteren maar ik ben door de icing heen. Morgen nieuwe maken.