1

Onderwerp: ganache wat niet hard wordt!

Wie heeft er enig idee waarom mijn ganache niet wilde opstijven. Het bleef gewoon vloeibaar in het pannetje zitten, zou het kunnen dat de slagroom niet heet genoeg was?

Inmiddels heb ik er al een boel poedersuiker bijgedaan, en hoop dat het goed gaat komen, want het was een cadeau voor mijn vriendin en ik had deze dus vandaag willen geven.

2

Re: ganache wat niet hard wordt!

Hoi,

Als je die chocolade ganache maakt, kan je het beste wanneer je de hete room bij de chocola doet goed roeren en dat op kamertempratuur laat afkoelen en daarna een uurtje in de koelkast zetten of in de garage en dan door de koelte wordt het steeds dikker !!!!!!

Ik heb laatst kerstcakjes gemaakt met de chocoladelaag, na dat ik het uit de garage heb gehaald en op de cakejes heb gedaan en de cakjes op een koele plek neer heb gezet tot ik het de volgende dag ging serveren was die laag helemaal hard geworden !!!!

Succes ermee..

groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

3

Heb het maar even in de vriezer gezet! Misschien niet helemaal handig, maar goed, de tijd dringt (en anders straks toch nog maar een bos bloemen kopen!

4 Laatst bewerkt door manika (17-12-2006 11:19)

Hoi,

Ja ik heb het boek van Peggy Porschen en daar was ook beetje onduidelijk, bij mij 1 x keer was het heel dun en in het boek veel dikker, maar door een x uit te proberen door effe in de koeling te zetten  werd het dikker. Eigenlijk ook logisch hoor !!!!!

Dat dunne versie vind ik ook handig, want als ik chocolade taart maak van iemand is vloeibaar ook wel makkelijk, gewoon simpel erover heen gieten en dan krijg je ook mooi effe laag op de buitenkant, alleen ja de troep op je aanrecht moet je voor over hebben !!! hihihih.

Succes ermee.

Oh, ja pas op ermee in de vriezer te zetten, kan soms heel snel weer TE dik worden !!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5

De dikte van canache wordt bepaald 1 door het recept en de gebruikte chocolade en 2 de temperatuur van de icing afkoeling zorgt voor een dikkere canache,

Is de canache te dik geworden in de koeling , heel even verwarmen ( echt een klein beetje maar ).
Je kunt de canache ook vooruit maken en in de koeling onder plastic bewaren totdat je het weer nodig hebt., en ook dan weer gewoon voorzichtig opwarmen.