1

Onderwerp: baktijd taart

Hallo taart liefhebbers!

Ik ben vandaag voor het eerst op deze site en wat een mooie taarten bakken jullie allemaal!
Nu heb ik een recept voor een waanzinnig lekkere chocolade taart gevonden in een
"glossy magazine". Ik heb hem ook al een keer gemaakt en is echt onwijs lekker... en machtig! Nu zou ik hem graag nog een keer maken, maar dan met de helft van de ingredienten en een kleinere bakvorm. Mijn vraag is nu; hoelang moet ik hem dan bakken? Is hier een regel voor of een berekening of zo iets?

Ik hoor het graag van jullie!

Groetjes,
Mieneke

2

Re: baktijd taart

hm, ik heb geen regel, alleen dat ik het altijd de eerste 10 minuten op 150 graden doe en dan verhoog ik naar 180. en dan is het een kwestie van met een ijzeren pin tot in het midden te prikken af en toe, meestal na 35 tot 40 minuten. als hij er proper uitkomt is het klaar!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

Re: baktijd taart

Welkom op de site Mieneke,

Ik heb ook allerlei verschillende bakvormen en bepaal ook altijd op "gevoel"hoelang ze moeten.
EEn kleine vorm die plat is dus een springvorm model doe ik minstend 30 min en daarna wiebel ik een beetje aan de vorm als het midden dan beweegt die ik er 10 min bij als het stil staat prik ik met ste prikker als die nog een beetje nat is nog 5 min extra en dat herhalen tot de prikker droog is.
zelfs een rondje van 12 cm moet al 30 min.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik meestal cake beslag maak dus ik weet niet wat voor beslag jij hebt.
vaak moet een kleintje toch bijna net zolang als een grote.

succes!

Saskia- Bijzonder lekker(s)

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!