1

Onderwerp: Krokant chocolade laagje als vulling?

Hoi allemaal,

Voor een van de kersttaarten op school wilde ik een dun krokant chocolade laagje tussen m'n taart doen als vulling,want daar heb ik al een paar keer enthousiaste verhalen over gelezen.
Maar....

Hoe vloeibaar moet deze choco zijn? Helemaal gesmolten of alweer een beetje gestold als bv pasta? (dus gieten of smeerbaar?)

Laat je het laagje eerst uitharden of drogen,misschien zelfs in de koelkast? Of dek je het direkt af met de volgende laag biscuit?

En spuit je eerst een dijkje met botercreme,of geeft het niet als de choco er aan de zijkant uitkomt? De taart wordt als laatste bekleed met marsepein.

Ik wilde over het dunne krokante laagje choco een blikje Jonker fris kersen doen en op de 2e laag slagroom met OF de bokkepootjes erdoor OF de oreocookies?? Wat denken jullie van de combi??

Graag jullie reacties,ik ben vast vooruit aan het werken want de laatste week op school is altijd hectisch!!

Groetjes,
Nicole
P.s. Heb gister mijn 1e plaatje gepuzzeld met marsepein(2 kerstklokjes met hulst en besjes) en het is heel goed gelukt,hoera!! Dank zij jullie tips op het forum!! Zodra de taarten af zijn ga ik ze nu ook maar eens op de  show off zetten als ik durf,hihi!!

De rest van mijn taarten vind je in:
http://www.mijnalbum.nl/Album=SQ3Q8HOR Veel kijkplezier!!

2

Re: Krokant chocolade laagje als vulling?

alles komen showen hoor wat je maakt!!!
enne, ik laat het smelten en smeer het bijna vloeibaar over de taart, zonder dijkje, ja het lekt wat aan de zijkant maar dan laat ik het wel opstijven in de koelkast. er komt normaal dan toch nog botercreme over aan de zijkant h

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3

Re: Krokant chocolade laagje als vulling?

Ja ben het helemaal met Catherine eens ;), laat het ook goed smelten, beetje afkoelen (doe ik altijd) en er gewoon opgieten. Je kunt later gewoon een dijkje botercreme erop spuiten hoor. De kersenvlaaivulling is heel lekker erbij en de koekjes in de slagroom, tja ik ben een echt oreocookie-monster dusse :-) :-D
Ben heel benieuwd naar het resultaat op de show-off, sukses met maken h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"