1

Onderwerp: Doorzichtig tafelzeil

Hallo allemaal weer een vraagje van mij :O

Ik heb diverse mensen gezien op het forum die zeiden dat ze voor het uitrollen en draperen doorzichtig tafelzeil gebruiken, maar in welke winkel hebben ze dat. Misschien dat mensen het weten van Amersfoort ofzo... Bij de Blokker in Bilthoven hadden ze het niet, en ik wil het best graag hebben want ook mijn fondant breekt als ik het vervoer en wil draperen op mijn kapsel.

Groetjes,

Josien

Groetjes,
Josien

2

Re: Doorzichtig tafelzeil

Het is soms ook te koop bij de hubo, een doe het zelf zaak en anders bij www.tafelzeil.com

3

In Huizen hadden ze het bij een kadowinkeltje...

Groetjes Evelien

ikhad geen tafelzeil maar wel doorschijnend transparant inpak folie.
ook dit werkt super. je kan de maat nemen die je nodig hebt en hoeft achteraf niets schoon te maken. het gaat gewoon in de prullenbak.
ik had het gekocht bij de makro maar ook schlecker en kruidvat heeft het, en anders de bloemenwinkel lief aankijken want die gebruiken het om alles in te pakken.

succes

monica

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

5

bakpapier werkt ook prettig vind ik.

6

ik heb nu net een siliconen bakmat gekocht bij de Lidl, voor 4,99. De maten staan erop en hij kan zo in de oven en vaatwasser! Ideaal. Ik gebruikte eerst gewoon folie, maar ik denk dat dit een stuk makkerlijker gaat!

7

Ik heb ook een siliconen bakmat gekocht maar de fondant blijft er enorm aan plakken!
Dus gebruik ik weer de doorzichtige (gestreepte) onderlegger van blokker.
Die werkt fantastisch en is wat stijf waardoor je vervoer naar de taart nog makkelijker gaat!!!

Voor al mijn taarten zie:
http://www.leoniewalvis.mijnalbums.nl

Hoi allemaal,

Nou ik heb het gevonden bij een winkel in De Bilt. Jullie bedoelden toch gewoon doorzichtig zeil he?

Groetjes,

Josien

P.S.; bedankt voor alle tips!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes,
Josien

9

Ik heb vanmiddag een metertje bij de Intratuin meegenomen :) Eens kijken of het bevalt...

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

:Y :Y ! Hahaha, ik heb ook vandaag een metertje meegenomen, maar dan bij de Hubo....
Zit ff te twijfelen over hoe ik hem gebruiken moet. Is het verstandig om m (in de breedte) doormidden te knippen? Dan lijkt ie me hanteerbaarder, nu is ie best groot :D En dan ringen erop zetten heb ik gelezen ter grootte van je meest favoriete bakblikken, + overslag toch?

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

11

Ik heb zo'n pakje afdekfolie meegenomen, gewoon bij Blokker. Het is 4 x 4 meter. Ik denk dat ik de maten er maar niet opzet, het stuk wat ik gebruik gooi ik daarna toch meteen weg. 't Zal mij benieuwen of het werkt met marsepein!

Groetjes, Jos