1

Onderwerp: biscuitdeeg hoe lang in de oven?

Hallo,

Als ik een taart maak van biscuitmix van de webshop dan staat daar op vermeld dat íe ongeveer 35 minuten in de oven moet. Bij mij is íe dan van binnen nog helemaal vloeibaar, terwijl ik me wel aan de temperatuur houd. Mankeert mijn oven iets?
Ik tel er daarom sowieso een kwartier extra bij, en als ik in een bolvorm bak nog wel meer. Ik heb wel het idee dat het deeg daar wel wat droger van word.
Doe ik iets fout?

Gr. Ingrid

2

Re: biscuitdeeg hoe lang in de oven?

Ik vul mijn vorm voor ongeveer 2/3 en bak hem in 35 minuten gaar. Ik voer de temperatuur iedere 10 minuten met 10 graden op, totdat ik op 170 zit.
Ik kies voor de stand conventionele oven. Als je een heteluchtoven stand gebruikt, werkt het misschien ook anders (dan gaat er 10% vd temperatuur af en gaat meestal juist sneller).

Als de taart niet gaar is, moet je hem toch nog even in de oven laten, dus lijkt het me geen probleem om hem te laten staan.

Maar er zullen vast nog vele goede tips van de echt ervaren baksters volgen!

Groetjes, Tamara
Nieuwsgierig naar mijn taarten? Ze zijn hier te vinden.

3

Hoi Ingrid,

Ik herken je probleem. Ik heb een combioven. Hoe lang ik 'm ook in de oven deed het werd maar niet gaar. Nu zet ik mijn oven op 190 of 200 graden en gaat ie er 45 minuten in. Nu is hij wel gaar. Misschien moet jij ook eens proberen om hem wat hoger te zetten. Net zo lang tot hij wel lukt! Je moet de taart wel in de gaten houden

4

Ik heb hetzelfde probleem. Eerst hield ik me altijd aan de 35 min. maar dan was mijn taart toch niet helemaal gaar. Nu doe ik hem 45 minuten in de oven en is ie goed. Ik heb een oude combi oven, daar zal het zeker mee te maken hebben!

Groetjes Chantal

5 Laatst bewerkt door Neeltje (14-12-2006 10:38)

Ik heb een heteluchtoven en mijn taarten zijn bij 170 graden in ongeveerd 20/25 min gaar.

6

Wat voor recept gebruik jij? (=Neeltje)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Oh gewoon die uit m'n kookboek. En ik zeg het nu uit m'n hoofd. 4 eieren, 80 gram zelfrijzendbakmeel en 20 gram maizena, en ik dacht 100 of 200 gram suiker, dat weet ik niet meer. Het recept staat met 3 eieren, maar dan blijft het echt 'n platte koek. Ook als ik gewone bloem gebruik, dus ik pak zelfrijzend bakmeel. Dat ze de chefkok (vader van m'n zwager) ook, dat je daar beter zelfrijzend bakmeel voor kunt gebruiken.

8

Ik heb een heteluchtoven en voer ook tijdens het bakken (met de biscuitmix van de webshop) de temperatuur op vanaf 150 graden. En ik heb mijn taarten er meestal 45 tot 60 minuten in staan voordat ze echt goed gaar zijn.

Groetjes Corien.