1

Onderwerp: iemand verstand van ijstaartsandwich dessert

Ik hoop dat dit hier mag,
Ik ben druk bezig met ideeen voor de kerst en wil 1 van de kerstdagen als dessert iets van ijstaartjes doen. De basis heb ik, uit cake rondjes maken (vrij groot) en dan met ijs er tussen en een rondje cake erboven op. Per bord 1 zo een ijssandwich maar dan... En zal ik gewoon cake daarvoor gebruiken of toch de biscuitmix (moet ik dan snel bestellen)

decoratie tips etc zijn welkom !!!

2

Re: iemand verstand van ijstaartsandwich dessert

Persoonlijk zou ik het op cake houden, biscuit word te nat denk ik.
Als decoratie zou je kunnen denken aan eiwitschuim en dat even kort in de oven, word vaker gedaan bij ijstaarten en dergelijke.
Ook denk ik dat je het heel mooi kan overgietten met ganache. Kan dan vervolgens zo de vriezer mee in lijkt me. Dan kun je zelfs kiezen om witte een kleurtje te geven.
Dan nog wat marsepeinen decoraties klaar hebben liggen. B.v. een paar hulstblaadjes met besjes. Of b.v. wat sneeuwballetjes en een sneeuwpopje met daarbij nog wat blaadjes en besjes voor wat kleur.
Je decoratie er als laatste gewoon opzetten en voila. :)

Hihi, zijn maar ideetjes hoor, ben benieuwd wat je er van maakt. :)

3

Re: iemand verstand van ijstaartsandwich dessert

Wendy, bedankt !!!
Ik ga dit meteen uitprinten, misschien dat de marsepein alleen vervangen wordt door chocolade hulstblaadjes omdat iedereen zijn buik vol heeft van marsepein. Maar dat eiwitschuim en ganache is een superidee.