1 Laatst bewerkt door Lonestar (12-12-2006 21:54)

Onderwerp: Bavarois koelen?

Hallo allemaal!

Als ik vrijdag middag en avond mijn biscuit vul met limoenbavarois (en viervruchtenjam met een knapperig chocoladelaagje), daarna helemaal verder afwerk, moet hij dan in de koelkast? De taart wordt zaterdag ochtend opgehaald en ik wil eigenlijk geen "natte" taart meegeven.

Er gaat namelijk ook kwark in de limoenbavarois zag ik, maar ik denk zelf eigenlijk dat het wel moet lukken buiten de koelkast. Wat denken jullie?

Alvast bedankt voor de hulp!
Groetjes, Jos

2

Re: Bavarois koelen?

eigenijk kan ik je hier geen antwoord op geven, maar kan je hem niet gewoon op een koele plaats weg zetten bijvoorbeeld in een garage of kelder? Lijkt mij voldoende. Ben benieuwd wat de verdere reacties zijn.

Overigens lijkt mij de vulling wel erg lekker en fris.

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

3

Je zou er evt ook nog een koelelement onder kunnen leggen, in een handdoek gewikkeld (neemt het vocht op)
Op een koele plek (bv garage) is met dit weer ook mogelijk voor een nacht.  En mocht je twijfelen dan het koelelement. (Ik twijfel ook nog wel eens en dan leg ik het voor de zekerheid toch maar onder.)

4

Ik zou het wel proberen zo koel mogelijk te doen. In limoenbavarois zit toch slagroom.... Misschien in een koele schuur? Overigens heb ik nog nooit een "natte" taart gehad. Ik zet regelmatig een taart in de koelkast. Ik zorg wel dat mijn koelkast vrij laag staat (dus niet heel koud) en de taart in een taartdoos, komt er bij mij keurig uit!

Groetjes Chantal

5

ik zou geen risico pakken en het zeker in de koelkast zetten. beter een beetje zweten dan iedereen ziek :D

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

6

Volgens mij ben ik een van de weinigen die een taart zonder problemen in de koelkast zet... Ja, hij glimt iets als-ie er dan uit komt, maar sinds ik botercreme zonder extra vocht als laagje tussen biscuit en marsepein/fondant doe, heb ik nog nooit smelten of wat dan ook meegemaakt?

Ik zou hem dus 's nachts, als je geen echt koele plek in huis hebt, gewoon in de koelkast zetten :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat ik 'm inderdaad maar in de koelkast zet en dan de koelkast op de minst koude stand. Nog nooit gedaan eigenlij, in de koelkast, maar je hoor zoveel van die enge verhalen h

8

Hoi Jos

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"