1

Onderwerp: Royal Icing

Hallo,

Ik heb Royal icing (niet de decorating icing) via de webshop gekocht die je aan moet maken met water. Nu heb ik een vraagje; kan ik deze icing ook gebruiken voor het spuiten van randen op de taart (of is dat te hard) en voor emboissing op de taart?

Jetje

2

Re: Royal Icing

Hoi, ja hoor dat kan. Ik heb er ook kantwerk van gespoten op taarten met marsefond. Gaat prima!

3

Thanx!

Moet ik er dan iets meer water bij doen, zodat het minder hard wordt?

Groetjes Jetje

4

Nee niet meer water, dan wordt het dun en kan je het niet meer in een vorm/model spuiten. Ik doe gewoon wat er op de gebruiksaanwijzing staat. Alleen b.v. voor het invullen van grote vlakken zoals bij de vlinders en koekjes maak ik het iets dunner. Succes!

5

Als je er een afwerkrand van wil spuiten langs de taart, en je wilt niet dat het al te hard word, dan kun je ook een paar druppels glycerine door je icing roeren.
Succes. :)

6

Jaa, naar dat antwoord was ik ook op zoek. Niet voor een rand, maar ik wil ipv over koekjes, icing over cakejes doen maar dan moet het niet zo hard worden als op een koekje. Doe je glycerine 'op gevoel' dan?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Hihi ik wel, maar ik doe bijna alles op gevoel. :lol:
In dat punt hebben jullie bar weinig aan mij hoor. ;)

8

Je kunt ook "amerikaanse icing" gebruiken. Ik geloof dat op www.taartevenement.tk op de pagina van Peronne het recept is te vinden.

Groetjes Evelien

9

Die icing is perfect voor jouw doel lijkt me !

10

Ik gebruik 5ml glycerine in 500gr royal icing als ik de taart helemaal met royal icing bekleed.

gr Francisca