1

Onderwerp: kindertaartjes

Vrijdag heeft mijn oudste dochter een feestje en komen er allemaal 11 en 12 jarigen. Nu heb ik de opdracht om een paar taarten te bakken.
Ik wil natuurlijk naar smaak bakken en dacht....ik ga in ieder geval een kwarktaartje bakken. Maar hebben jullie misschien nog tips over wat je die meiden (en een paar jongens) neer kan zetten. Er zitten altijd van die kieskauwers bij h

2

Re: kindertaartjes

Misschien kan je een paar kleine taartje bakken en die laten versieren door de 11 en 12 jarigen. Mijn ervaring (op school in groep 8) is dat dat eigenlijk altijd werkt! Dan heb je zelf niet zo heel veel tijd nodig.
Dan zet je een aantal vullingen klaar en botercreme. Verder nog wat snoepjes, chocola en misschien de fondant en laat ze maar lekker prutsen...?

3

Het probleem is dat ik de taarten kant en klaar moet hebben omdat ze het samen doet met een ander meisje die ook deze week jarig is. Het wordt wel een knalfuif want er komen 14 gasten....whoei! Eerst gaan ze bij het huis van vriendinnetje (groot huis...). Daar heb ik dan ondertussen de taarten afgeleverd. En dan een heel programma en dan krijgen ze een mini-fietstocht hier naar toe. Dan gaan ze hier nog film kijken en popcorn met drinken en is het feest afgelopen.
Maar goed...ik ben er dus niet direct bij en kan het dus niet laten versieren (deed ik overigens inderdaad ook bij andere feestjes...heb hele kookfeestjes gehouden, altijd leuk!). Maar ondertussen denk ik..dat ik eruit ben.
Wil een kwarktaart maken, een taart van jamie oliver (chocoladecake met nootjes, en gesmolten chocola eroverheen ,en de vulling was slagroom met aardbeien maar dat wordt dus banaan...aardbeien zijn wat prrrrrrrrrijzig).
En hier had ik nog een taart gezien bij de recepten met maltezers. Die leek me ook te gek. Met 3 taarten zal het vast lukken toch :-).

groetjes Marijke

4

oh, wat een heerlijke taarten lijken me dat... Kan het recept van Jamie Oliver niet hier in de receptenlijst? Die lijkt me helemaal te lekker!

5

joehoe,

Ik zal em er 1 dezer dagen inzetten:-)

groetjes Marijke