1

Onderwerp: poedersuiker en marsepein

Hallo ik Petra en ga deze week voor het eerst een Barbietaart voor mijn oudste dochterje bakken. Nu heb ik al het nodige via deze site bekeken en gelezen.

Maar ik vraag mijn af als de marsepein uitgerolt is met poedersuiker of maízena hoe halen jullie die wittige gloed wat aan het marsepein is blijven kleven er weer van af van de taart?

En wat kan beter gebruiken poedersuiker of maïzena?

Alvast bedankt voor de reacties groetjes,
Petra.

Re: poedersuiker en marsepein

Eigenlijk rollen(volgens mij) de meesten hier niet meer op poedersuiker uit maar op plastictafelzeil of op een special plastic uitrol vel(je heb ze van tupperware en van wilton  er staan al maten op) ook gebruiken sommigen een silicone bakmat maar die vind ik vaak te klein.
Ik heb de wilton mat maar dat is eigenlijk ook maar een plastic vel maar omdat ik vorig jaar in Amerika woonde en daar met het decoreren begonnen ben heb ik heel veel wilton spullen meegenomen en nu merk ik dat ik die mat bijna altijd gebruik.
het tafelzeil is de beste en goedkoopste tip!~bij blokker of Hubo moet je zijn!(ps als je het dikke doorschijnende van blokker neemt heb je geen last van kreukels misschien moet je het wel licht invetten.)
Succes met de taart.
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

3

Ik moet nog st

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Hallo Petra,

Ik rol wel uit op poedersuiker, ik vind dat als je te veel opnieuw moet uitrollen, de maizena te veel erdoor komt en dat vind ik persoonlijk niet zo lekker.

Je zorgt ervoor dat je maar een klein beetje poedersuiker op je aanrecht strooit, precies in het rondje waarin je je marsepein hebt gevormd. Dus dat alle suiker

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

Bij de grote blokkers hebben ze soms nog de ouderwetse rollen die moet je dus hebben.
Ik heb het dunne dubbel op de rol maar vind dat je daar tijdens het uitrollen kreukels in krijgt die je dan weer op je taart ziet .
Als ik mijn wilton ding niet had zou ik voor het dikke glasheldere enkel op de rol gaan dat kleeft een beetje aan de tafel zodat je goed kunt rollenzonder dat alles omhoog komt zetten.
Het wilton ding moet ook (volgens mijn instructrice) licht ingevet worden volgens mij kan het ook zonder invetten wel alleen als je wel invet krijg je gelijk een mooie glans op je marsefond(ja ik gebruik ook alleen nog maar marsefond iedereen vind het erg lekker).

ik heb bij een ander topic gelezen dat iemand dat zeil bij de Hubo vandaan had dus nmisschien hebben doe het zelf zaken het ook wel!

Hte scheelt echt wel een heel stuk hoor want ik rol uit til het hels zaakje (zeilplus bekleding) op enlaat het langzaam op de goede plaats over de taart zakken eerst even aanwrijven en dan het zeil losmaken en er voorzichtig aftrekken kan bijna niet mislukken!

Succes met zoeken.

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

6 Laatst bewerkt door Jozien (11-12-2006 19:54)

Ik heb nog geen tafelzeil (ga het wel binnenkort aanschaffen denk ik ;) ) dus rolde ook uit op poedersuiker. Maar had er problemen mee dat mijn lap af en toe toch een beetje plakte en daarom scheurde bij het optillen. Ik ben toen opengeknipte pedaalemmerzakken gaan gebruiken (weet niet meer van wie de tip was?). Eerst je aanrecht natmaken, dan de zak erop, dan blijft ie netjes liggen. Na het uitrollen kun je vrij gemakkelijk het plastic afpellen en hoef je geen poedersuiker te gebruiken. Je moet wel opletten voor kreukels...

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

Iedereen bedankt voor de tips. Ik laat het nog wel even weten hoe het mij is vergaan. Het kan twee kanten uitgaan het was eenmalig of ik wordt net zo verslaafd aan bakken zoals vele hier op de site.

Groetjes,
Petra.

8

ha ha ha Petra, we horen nog wel van je. ;)
Veel plezier met het bakken.

Gr Paloma

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/